Brandten
Medlem
Lång text för kontext.
Är just nu i Düsseldorf på pågående MR med följande flyg:
ARN-CPH - SK1415
CPH-DUS - SK1621
DUS-OSL - SK819
OSL-ARN - SK1488
Behövde 12125 poäng för EBG (år 9 av 10 LTG) så bokade ARN-CPH-DUS/DUS-OSL-ARN som skulle ge mig 12750 poäng. Blev klar med mina aktiviteter tidigare än planerat så jag tog bussen kl1448 från Messe till flygplatsen och kom fram till SAS check-in kl1505.
Frågade om jag kunde få ändra till tidigare avgång kl1555 (SK1622) och vidare till ARN kl1810 (SK410) vilket inte skulle vara några problem men jag var tvungen att ringa in. Ringde in kl1507 och kom fram direkt till en agent som bad mig avbryta check-in i appen så att han kunde boka om mig. Nya biljetter (12 euro fee) i hand kl1517 men då visade sig att jag inte kunde checka in i appen och killen i disken hade bommat igen.
Ringde in igen kl1522 och frågade om de kunde hjälpa till och han kunde boka om mig till direktflyget kl1830 (SK2626) varpå jag fick förklara att direkt ger för lite poäng - jag behöver ett stopp på vägen. Ah no problem sa agenten och tänkte boka mig tillbaka på originalflyget kl1900 (SK819 till OSL) men utbrast - hmmm strange, your original flight SK819 has been canceled at kl1416 today.
Eh jaha? Inget meddelande från SAS om det!
Så nu sitter jag i Senator Loungen och funderar på hur många poäng jag egentligen får?
Varför har SAS ställt in?
Varför fick jag inget meddelande om det?
Vad hade hänt om jag INTE ringt in - hade jag inte kommit hem alls idag då?
Om det är fel info om inställt flyg - kan jag ringa in och ändra tillbaka till DUS-OSL-ARN (antagligen inte eftersom jag påbörjat resan nu?)
Finns det någon bättre lounge här?
Är just nu i Düsseldorf på pågående MR med följande flyg:
ARN-CPH - SK1415
CPH-DUS - SK1621
DUS-OSL - SK819
OSL-ARN - SK1488
Behövde 12125 poäng för EBG (år 9 av 10 LTG) så bokade ARN-CPH-DUS/DUS-OSL-ARN som skulle ge mig 12750 poäng. Blev klar med mina aktiviteter tidigare än planerat så jag tog bussen kl1448 från Messe till flygplatsen och kom fram till SAS check-in kl1505.
Frågade om jag kunde få ändra till tidigare avgång kl1555 (SK1622) och vidare till ARN kl1810 (SK410) vilket inte skulle vara några problem men jag var tvungen att ringa in. Ringde in kl1507 och kom fram direkt till en agent som bad mig avbryta check-in i appen så att han kunde boka om mig. Nya biljetter (12 euro fee) i hand kl1517 men då visade sig att jag inte kunde checka in i appen och killen i disken hade bommat igen.
Ringde in igen kl1522 och frågade om de kunde hjälpa till och han kunde boka om mig till direktflyget kl1830 (SK2626) varpå jag fick förklara att direkt ger för lite poäng - jag behöver ett stopp på vägen. Ah no problem sa agenten och tänkte boka mig tillbaka på originalflyget kl1900 (SK819 till OSL) men utbrast - hmmm strange, your original flight SK819 has been canceled at kl1416 today.
Eh jaha? Inget meddelande från SAS om det!
Så nu sitter jag i Senator Loungen och funderar på hur många poäng jag egentligen får?
Varför har SAS ställt in?
Varför fick jag inget meddelande om det?
Vad hade hänt om jag INTE ringt in - hade jag inte kommit hem alls idag då?
Om det är fel info om inställt flyg - kan jag ringa in och ändra tillbaka till DUS-OSL-ARN (antagligen inte eftersom jag påbörjat resan nu?)
Finns det någon bättre lounge här?