Senaste nytt

HJÄLP: MR gone wrong - hur löser jag det här?

pswe

Medlem
- Eur 250 har du rätt till
- Utöver det ersättning för hotel och mat
- Ombokningen är ju levererad, men om du kan komma hem billigare än vad du kan få tillbaka så kan du nyttja rätten att avboka (känns tveksamt i detta fall om det lönar sig) punkterna ovan påverkas inte av ditt val
- värt att undersöka om det finns något att hämta via kort eller hemförsäkring

Njut av schnitzeln!
 

Brandten

Medlem
- Eur 250 har du rätt till
- Utöver det ersättning för hotel och mat
- Ombokningen är ju levererad, men om du kan komma hem billigare än vad du kan få tillbaka så kan du nyttja rätten att avboka (känns tveksamt i detta fall om det lönar sig) punkterna ovan påverkas inte av ditt val
- värt att undersöka om det finns något att hämta via kort eller hemförsäkring

Njut av schnitzeln!
Tack
a1f7c705ac1043b4eb87a8b825fcec3c.jpg
 

Gerad88

Medlem
Höll på att hamna i samma situation :p mitt flyg från Amsterdam till Oslo blev 1,5h försenat... som tur är kunde costumer service boka om mig till amsterdam-Stockholm. Annars hade jag fastnat i Oslo...
 

Brandten

Medlem
Höll på att hamna i samma situation mitt flyg från Amsterdam till Oslo blev 1,5h försenat... som tur är kunde costumer service boka om mig till amsterdam-Stockholm. Annars hade jag fastnat i Oslo...
Ja det var ingen bra eftermiddag/kväll på OSL igår. Min 50 min connection jag hade var inte så tight ändå även om vi kommit iväg försenad från DUS, SK1488 som jag skulle vidare med lyfte nästan 3h sent.
 

Brandten

Medlem
Dags att sticka från hotellet till flyget. Inser att jag har 1l fika-flaska som jag köpte på taxfree så nu måste jag checka in bagage. Suck jag som tänkte handbagage idag också. Ersätter SAS omkostnader att inhandla nytt kanske.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Landade med SK620 kl0720 ca och hamnade bredvid gate som huserade SK1616 till ARN. Undrade varför jag inte blev bokad på den så hade det gått snabbare hem (kanske fullbokad).

Har några möten idag så gick till transferdesk och frågade om jag kunde komma på SK1418 kl0905 istället. Inga problem och fanns dessutom många lediga platser - till skillnad mot SK1420 kl1130 de bokade in mig på igår som var överbokad sa personalen. (jo - tanken slog mig att ligga kvar och hoppas på att casha in på att inte få komma ombord )

Riktigt skönt att slippa ännu en flygning med CRJ också... Det är en tyst men trång rackare.

PS: Kul när det kom två busslaster med pax i DUS. Cabin crew hade 38 pax på sin lista när de gick och la sig kvällen innan och fullt flyg när de kom ombord på flyget
 
Last edited:
Toppen