Så, nu är alltet överspelat. Har fått bekräftelse för att de som är ansvariga för registrering av poäng och att andra som behöver veta om felet alla är underrättade. Har fått en belöning i EB-poäng som jag inte tänker avslöja storleken på (på intet sätt något magnifikt), och de felaktiga poängen (totalt 2360+158+79) ligger kvar. För de som är nyfikna så handlade det om att en av Eurobonus poängpartners (som ger poäng per spenderad summa. Vilken det är får ni lista ut själva, inte direkt svårt), där poängen registrerades utan att någon betalning gått igenom. Det upptäckte jag då jag fick både 158 och 79 poäng insatta på kontot trots att jag de facto hade ändrat mig när jag var på betalningssidan för 158, och gick tillbaka och valde alternativet för 79 istället. Jag tänkte att jag kanske hux flux hade gjort 2 köp trots allt, men så var det inte. Mitt "experiment" som resulterade i 2360 poäng genomfördes på samma sätt därpå, utom att jag nu inte ens angav något kontokortsnummer utan bara EB. Precis då jag såg dessa poäng på kontot var väl min red/blue pill moment, men såhär i efterhand ångrar jag inte mitt val (skulle inte tyckt annorlunda även om jag inte fått någon belöning). Vad folk vill göra med informationen ovan är... upp till er.
Tack till Björnström som förmedlade direktkontakt på SAS.