Senaste nytt

Hitta och Boka Lufthansa First New York - Frankfurt - Tokyo

Carlos

Medlem
Hej! Har en rejäl summa Chase Ultimate Rewards poäng som jag planerar att föra över till ett United Mileage Pluskonto och sen använda för en LH F-resa för mig och tjejen.

Vi bor båda I New York och på nåt sätt känns 7 timmar i F lite futtigt (vilket skulle vara NYC-FRA eller vice versa). Så jag funderar på att istället för att ta en resa till Berlin och ta F tillbaka till NY så kanske vi tar och åker hela vägen till Tokyo istället. Antingen F båda legsen eller business första och sen F sista biten så att vi kan njuta at FCT i FRA under mellanlandningen.

Dock, eftersom Uniteds bokningsmotor inte vill att man ska åka denna omväg så har lag lite svårt att ens få fram ett pris på denna rutt. Nån som vet hur man kan göra för att i alla fall se pris, få nåt alternativ utan att boka varje leg för sig?

Fullt möjligt att du måste dela upp det där i flera awards. Det tråkiga med Lufthansa F är ju att du inte kan ha någon direkt framförhållning, så det kan bli lite svårt att planera det hela.

Funkar chase till spg transfer? Isf så skulle jag titta på chase -> spg -> asiana för redemption på LH mera bränsleavgifter men låga miles för redemption

Inte vad jag kan se, men Krisflyer är partner, som tar så vitt jag kan se färre miles men vill ha i runda slängar 500 dollar i avgifter (istället för Uniteds 80) detta då enbart för ett leg (Nordamerika till Europa).

Toppen