Senaste nytt

Hitta och Boka Lufthansa First New York - Frankfurt - Tokyo

OK verkar som att just den routingen inte är tillåten av United, däremot så kan jag komma till sydasien, BKK, HKG eller SIN, inte helt dåligt att bara vara fyra timmar bort. Har dessutom alltid velat kolla in Hong Kong. Dock så blir det ju inte det lättaste att hitta två platser i F, inte bara på ett flyg utan två. Jag får hålla ett äga på inventory för de datumen som ligger precis bortom 14 dagar och se hur det artar sig.

Kan nån ge lite fler tips på andra flygplatser som kan räknas till samma zon så vore jag mycket tacksam!

Bilden: Den här hade ju varit mer eller mindre optimal, förutom kanske att man åker från EWR där Luftahansas förstaklassservice är en inhängnad liten ruta (obs röda sammetsband!!) inne i Senatorloungen. Dock kanske 14 timmar i FCL väger upp för detta. Och jag måste säga att 130K inte känns så farligt... Undrar om det går att få ner det ytterligare via Krisflyer???

Attachments

• Screen Shot 2017-09-26 at 2.30.39 AM.png
    Screen Shot 2017-09-26 at 2.30.39 AM.png
    293,4 KB · Visningar: 210
Last edited:
Kan nån ge lite fler tips på andra flygplatser som kan räknas till samma zon så vore jag mycket tacksam!
Jag tror tyvärr att vi saknar expertisen här. United MilagePlus är inget vanligt program på Businessclass och zoner är ganska programberoende. Så troligen kan du hitta mer info på Flyertalk.

Och för övrigt - Lufthansas markservice på outstations är långt ifrån alltid bra. Det är bara i tyskland du kan förvänta dig något utöver det vanliga.

Inte vad jag kan se, men Krisflyer är partner, som tar så vitt jag kan se färre miles men vill ha i runda slängar 500 dollar i avgifter (istället för Uniteds 80) detta då enbart för ett leg (Nordamerika till Europa).
Ok, då tror jag chase -> marriott -> spg -> asiana skulle funka skatter är nog mera
Men du behöver typ 50.000 miles för first na -> eu

Ok, då tror jag chase -> marriott -> spg -> asiana skulle funka skatter är nog mera
Men du behöver typ 50.000 miles för first na -> eu

Intressant! Ska kolla upp! Tack för tipset.

En annan sak, din profilbild, vilket säte är det? Ser nästan ut som de där samla SAS Businesssätena där det sägs att de på raden längs fram i kabinen desingnerades som "sleeper seats" för att de gick att nästan göras raklånga. Men, jag tor inte du valt en bild på dessa som profilbild ;)

Vilken SQ produkt reste du mer specifikt? Och om du pallar får du jättegärna ge lite highlights och lowlights med de båda.
En kort reflektion finns här
http://www.businessclass.se/forum/threads/liten-omväg-san-francisco-stockholm.29604/page-4

Ska jag summera är service, mat, och dryck bland det bättre jag provat (Air France F är dock bättre). Stolen är väldigt stor vilket har sina för och nackdelar. Allmänt känns kabinen privat, rymlig och inte instängd. Sovkomforten var lite sådär (då är jag lite kräsen) samt glasen var av undermålig kvalite.

Toppen