Senaste nytt

Hinna med tidigare flight?

johhenrik

Medlem
Jag trodde grejen med Plus var ombokningsbarheten, men nu har jag lärt mig att man måste be snällt och hoppas på tur. Hm.
Ja, fast du kan ju bara boka om inom samma bokningsklass. Inget nytt här. Annars skulle ju ingen betala för de dyrare biljetterna om allt man behövde göra var att hitta en udda tid, köpa en tokbillig biljett och sen boka om den till den dyra flighten...
 

taxvalp

Medlem
Jag har lyckats med detta vid gate med Go-biljett och EBD (utan incheckat bagage). Social engineering är nog viktigare än bokningsklass i det läget..
 

johhenrik

Medlem
Jag har lyckats med detta vid gate med Go-biljett och EBD (utan incheckat bagage). Social engineering är nog viktigare än bokningsklass i det läget..
Jag reser nästan bara i Go om jag reser inom Europa med SAS och jag har aldrig blivit nekad att komma med tidigare flight heller. Detta vid gate varje gång också.
 

Funcadelic

Medlem
Nu är jag i hemmets lugna vrå, och kan avlägga rapport!

Check in: Personalen tittade på min bokning och bad mig gå till biljettluckan
Biljettluckan: "Nä du har köpt corporate rate, så du måste ringa din resebyrå"
Loungen: De kan inte längre hantera biljetter därifrån, fick jag veta
Gaten: Det gick bra, eftersom jag hade en plusbiljett

Så slutet gott, allting gott!
 

Agö

Medlem
Skönt! Det där med resebyrå är stökigt. Har hänt mig på Arlanda att de bara hänvisat till Amex Corporate Travel - "vi kan inte göra något"...
 
Nekad i gaten att följa med 18.45-kärran från Helsingfors idag, fair i och med GO-biljett, men det verkade knappast fullt. Får snällt vänta 2 h.
 

Joshua

Medlem
Jag trodde grejen med Plus var ombokningsbarheten, men nu har jag lärt mig att man måste be snällt och hoppas på tur. Hm.

Därav det finn "plus" och plus full flex på deras hemsida :)

Förstnämnda kanske borde döpas om till "här får du sitta längst fram och äta och dricka gratis men ej boka om biljett"
 
Toppen