Senaste nytt

Hinna med tidigare flight?

kristerj

Medlem
Gå till gaten och fråga när boardingen är på väg att avslutas, så kan du säkert komma med om det finns ett ledigt säte. Att försöka boka om via kundtjänst/servicecenter kostar pengar om det inte finns några platser i din bokningsklass.
 

Jonas C

Medlem
Är flyget överbokat så kan du bli flyttad till en tidigare flight. Funkade för mig på Heathrow för två månader sedan.
 

Agö

Medlem
Gå till gaten och fråga när boardingen är på väg att avslutas, så kan du säkert komma med om det finns ett ledigt säte. Att försöka boka om via kundtjänst/servicecenter kostar pengar om det inte finns några platser i din bokningsklass.
Skulle nog gå dit tidigare (dvs. redan när gate öppnar). Man brukar inte direkt vara ensam om att komma med en tidigare kärra.
 

Roger J

Medlem
Till skillnad från några av tipsen ovan skulle jag säga att det är svårt att boka om "på riktigt" utan att uppgradera bokningsklassen. Ring alltså inte bokningen. Däremot på flygplatsen så brukar det inte vara så noga med att man har "rätt" Plus-bokningsklass. Fråga i incheckningsdisken eller gaten, det har aldrig hänt mig i alla fall att de inte ordnar det där. Tror skillnaden är att de gör omflyttningen i incheckningssystemet men på bokningen gör de det i själva reservationen?
 

fly4fun

Medlem
Jag har frågat om tidigare flight 5 gånger och fått ja 3 gånger, så visst lönar det sig att fråga.
CPH, 2xJa, 2xNej
OSL, 1xJA
 
Jeg er kommet med et tidligere fly flere gange - jeg har prøvet at spørge før boarding, men også hvor jeg kom til gaten i sidste øjeblik og således var sidst ombord.

Som altid koster det ikke noget at spørge og oftest synes jeg SAS er meget flinke til at lade en komme med et tidligere fly hjem :)
 

Chrille

Medlem
Jag trodde grejen med Plus var ombokningsbarheten, men nu har jag lärt mig att man måste be snällt och hoppas på tur. Hm.
 
Toppen