Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...

Problemet är ju inte att de som matchar skapar lite ny business utan att de tappar oss som under flera års tid varit lojala och matat in ett stort antal nätter. Jag har hitintills inte sett någon som blivit matchad som petat in ett hundratal nätter. De finns säkert, men de är nog inte lika många som de Hilton ber dra åt h-vete iochmed detta.

Har bokat både Hilton Singapore och Conrad Hong Kong enbart för att jag blev matchad. Ca 20 tkr till Hilton. Blir säkert mera nu med Diamond. Tror precis tvärtom Agehall. Vinsten för Hilton ökar och du stannar i kedjan ändå:)

• Gilla
Reactions: Gus
@agehall - Min favorit är Shangri-la Valley Wing. Kanske inte nyast längre, men med en gedigen charm, afternoon tea, fri bar inkl champagne i lobbyn tillsammans med levande musik från harpa. Trädgården och poolområdet är också starka sidor.

De kommer fortfarande att ligga back en 60 nätter när jag flyttar till någon annan kedja...

Problemet är ju inte att de som matchar skapar lite ny business utan att de tappar oss som under flera års tid varit lojala och matat in ett stort antal nätter. Jag har hitintills inte sett någon som blivit matchad som petat in ett hundratal nätter. De finns säkert, men de är nog inte lika många som de Hilton ber dra åt h-vete iochmed detta.

Förstår dig helt och fullt. Genom att matcha till de högsta nivåerna urholkas helt värdet med att uppnå de nivåerna genom att verkligen bo där.
Jag förstår inte varför man ger bort korten utan krav på stays istället för att göra det som en challenge eller att man skall ha X antal bokningar?

Vilken kedja? Är det inte lika "illa" överallt?
SPG matchar mig veterligen inte till topp tier. IHG gör det inte heller, det ska dock vara möjligt med en matchning till platinum (var det tidigare i alla fall) men de är väldigt selektiva med vad man kan matcha med.

SPG matchar mig veterligen inte till topp tier. IHG gör det inte heller, det ska dock vara möjligt med en matchning till platinum (var det tidigare i alla fall) men de är väldigt selektiva med vad man kan matcha med.
Marriott matchar inte heller till platinum (och guld tror jag) , men däremot har de challenge. Men ganska krävande sådan för platinum. Guld är lite enklare, det var så jag själv tog mig in. Men jag hade inte en chans på platinum challenge.

Mr Agehall kanske skall testa Accor nu när dem "försvårar" möjligheten ytterligare att få Platinum och på så sätt kanske gör det mer värdefullt?
Inte en chans. Dels har de usel täckning utanför storstäder och del är det den kedja som varit konsekvent sämst på alla sätt. (Möjligen med undantag av Scandic)

Det har visserligen varit löjligt enkelt att få platinum tidigare, men det krävdes ju ändå lite i motprestation eftersom man behövde köpa aktier i Frankrike. Dock gav det mig aldrig ett endaste dugg.

Toppen