Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Och där gick min igenom

Dear Jensik
Thank you for your additional response with the requested information. We appreciate your business.
Congratulations! Your HHonors account has been upgraded to Diamond VIP status. Please allow 4-6 weeks for delivery of your new card. Your status will be active until March 31, 2017.

Jag statusmatchade från Club Carlson Concierge (var tidigare HHG på Hilton)

Förstår inte riktigt det resonemanget, du får ett guldkort på Hilton för väldigt lite ansträngning säg max 20 minuters arbete och du är uppenbarligen inte nöjd.
.
Tycker att du istället borde ifrågasätta Marriotts program, hade du bott 65 nätter på Accor så hade du varit Platinum nu eller om du valt Hilton för dina 65 nätter så hade du inte behövt statusmatcha utan du hade varit Diamond medlem nu.

Kan f.ö. meddela att man kommer in i väldigt många Hilton lounger även med ett Guldkort ;)

Hej Maba, tack för din kommentar. Jag blev mest missnöjd över att jag inte hittade någon info om att HHonor Gold har tillgång till Lounge på hotellet, en av de viktigaste fördelarna jag prioriterar när jag väljer hotel (att man har lounge tillgång alltså). Hur vet man vilket hotell som erbjuder Gold tillgång till lounge? Håller med om dina jämnförelser också, man skall inte gå och kräva för mycket - speciellt inte när det är gratis ;)
Tack igen /Axelzon

Skillnaden mellan Gold och Diamond är väl att på Gold, om man blir uppgraderad till Executive floor, då ingår lounge, medan på Diamond har man alltid lounge, oavsett om man får en upgrade eller inte.

Vad lämnade du för information?

Screenshot på mitt konto från clubcarlson.com samt kopia på CCC-medlemskortet.

Detta frågade de efter första gången när jag bara tog ett screenshot på ClubCarlson.com kontot och klistrade in det i mailet, utan att bifoga det som .jpg/.pdf eller .doc:

Please reply with a copy of your detailed competitor stay and night activity for the last 12 months as a .doc, .jpg, or .PDF attachment and we will review your HHonors account for a potential fast track offer.

Jag har redan återkvalificerat mig till CCC, så för mig var det inga problem att visa att jag har +30 nätter eller vad HiltonHonors nu kan tänkas kräva för statusmatchningen.

Nu har jag oxå fått Diamond. Skickade först screen shot på CCC kortet, men de ville ha screen shot på mitt CCC konto och antal hotelnätter med. Efter det var det inga problem.

Nu har jag oxå fått Diamond. Skickade först screen shot på CCC kortet, men de ville ha screen shot på mitt CCC konto och antal hotelnätter med. Efter det var det inga problem.
De vill också att namnet ska vara med. Jag råkade skicka screenshot med bara konto och inte namn :)

(Gjorde det igår så jag har fått första svaret, men vet inte om de faktiskt matchar till Diamond ännu, men det lät som det skulle bli så)

Tack vare statusmatchen så valde jag att boka Conrad i Hong Kong till helgen. Hade inte blivit det om det inte vore för denna statusmatch, var lite för dyrt egentligen.

Imponerande snabbt hanterat - på 12 timmar blev Accor Platinum matchat till Hilton Diamond:) Jag var förmodligen inte ensam att matcha igår...

Toppen