Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Är det någon som testat med nordiska hotellprogram, typ Choice Platinum? Missade Hyattmatchningen och Club Carlson Gold verkar inte räcka, eller?

Är det någon som testat med nordiska hotellprogram, typ Choice Platinum? Missade Hyattmatchningen och Club Carlson Gold verkar inte räcka, eller?

Du kan statusmatcha ditt Club Carlson Gold mot HHG.

Bra fråga om de godkänner nordiska hotellprogram.
Har du testat att skicka dem ett mail med ett screenshot på ditt Choice Platinum konto? När jag och andra matchade från Club Carlson ville de se hur många övernattningar vi hade (Hilton vill att man bifogar en bild från ditt konto - jag skickade med den i jpgformat från mitt CCCkonto och blev statusmatchad till HHD).

Såg i tråden att det var någon som matchat sitt Best Western Platinum mot ett HH Diamond. Du borde i så fall kunna matcha ditt Choice Platinum till ett Best Western Platinum som du sedan matchar till ett HH Diamond. Jag gör ett försök till detta just nu (Choice Gold > BW Platinum > HH Diamond).

Efter sju svåra år och lite otrevliga svarsmail ifrån mig där de kallade mig Ms så är jag numera HHD.
Matchade ifrån Accor Diamond (som jag tappat för att jag äger aktier till Guld/platinum?) samt BW Platinum som jag också tappat ett steg ner.
Men de har båda kort utan utgångsdatum, vilket jag utnyttjade lite fult.
Congratulations! Your HHonors account has been upgraded to Diamond Elite status. Please allow 4-6 weeks for delivery of your new card. Your status will be active until March 31, 2017.

Jag kan ju inte annat än hålla med. Jag tycker det är väldigt konstigt att så frikostigt dela ut högsta nivån. Sen utnyttjar jag det ju gärna själv såklart, så jag har matchat till mig både Hyatt och Hilton Diamond nu. Bra att ha i bakfickan och dumt att inte göra det, när arbetsinsatsen är ett par minuter. Men jag förstår ju alla som slitit ihop sin status att de känner att deras värde urvattnas.

Jag håller helt med. Det är mycket konstigt att dela ut upp till Diamond och det hade givit mig lite bitter eftersmak om jag rest mig till statusen. Dock är det för bra erbjudande för att inte ta del utav det!

Såg i tråden att det var någon som matchat sitt Best Western Platinum mot ett HH Diamond. Du borde i så fall kunna matcha ditt Choice Platinum till ett Best Western Platinum som du sedan matchar till ett HH Diamond. Jag gör ett försök till detta just nu (Choice Gold > BW Platinum > HH Diamond).
Fungerade för mig. Matchade Nordic Choice Gold -> Best Western Diamond -> Hilton Honors Diamond. Var HHG sedan tidigare.

Toppen