Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Nu har jag 12 nätter bokade på den här kedjan som jag troligtvis inte hade haft om dom inte matchat mig till HHD, så nog 17 är det lönsamt att statusmatcha folk.
Beror på hur många "vanliga" HHD som tröttnar på inflationen och att de inte längre får lika många upgrades/perks. Ska ju till 5+ st såna som du för att kompensera för en "äkta" HHD som byter kedja.

Beror på hur många "vanliga" HHD som tröttnar på inflationen och att de inte längre får lika många upgrades/perks. Ska ju till 5+ st såna som du för att kompensera för en "äkta" HHD som byter kedja.
Jag gissar dock att det är mycket snack men liten verkstad. Jämför med när folk klagar på sin bank / elbolag / telebolag etc. Det är jobbigt att byta, så oftast så stannar människor vid att klaga.

Jag matchade som många andra här BWD till HHD i början av februari, har sedan denna matchning bott ca 10 nätter på hilton och har 4 nätter nästa vecka i New York, om jag inte hade blivit matchad så hade jag nog inte bott en enda natt på hilton så jag skulle nog vilja påstå att de har tjänat på att matcha mig.

Min status är giltig till Mars 2017, är det verkligen så att jag kan matcha igen och få det förlängt till 2018 ?

Ja, jag matchade mig till Diamond i mitten av mars i år och hade då giltig status till mars 2017 och provade att matcha igen på denna kampanj och fick status förlängd till mars 2018.

Vet inte riktigt, jag skickade in via kampanjen runt 8-9 april tror jag och skickade in ett ärende där jag frågade hur länge min status var giltig. Fick svar på den frågan 26:e april och då var min status förlängd, har dock ingen aning om när den blev förlängd då jag aldrig fick ett mail att min statusmatch hade gått igenom.

Måste man ha nätter på BW för att kunna matcha, jag har inte bott en enda natt där ?

Nej, jag har 0 nätter på mitt som jag matchat med.

Jag matchade mot IHG Platinum och fick HHD. Nu är frågan vilka jag ska boka med, 16 nätter i Thailand och 4 nätter i New York inom en nära framtid. Några synpunkter på vilken kedja som är bäst av dessa?

Ja, jag matchade mig till Diamond i mitten av mars i år och hade då giltig status till mars 2017 och provade att matcha igen på denna kampanj och fick status förlängd till mars 2018.

Vet inte riktigt, jag skickade in via kampanjen runt 8-9 april tror jag och skickade in ett ärende där jag frågade hur länge min status var giltig. Fick svar på den frågan 26:e april och då var min status förlängd, har dock ingen aning om när den blev förlängd då jag aldrig fick ett mail att min statusmatch hade gått igenom.

Jag är Diamond men testade att skicka in ändå i hopp om att förlänga till mars 2018. Efter några veckors tystnad från Hilton mailade jag dem för några dagar sedan och frågade vad som hänt. Fick snabbt ett svar att eftersom jag redan har Diamond blir det ingen förlängd period. Efter att ha läst här om chat / facebook så testade jag nu precis chatten och när hon tittar på mitt konto har jag Diamond till slutet av mars 2018!! Så allt verkar ha fungerat, dock utan någon som helst bekräftelse från Hilton.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag testade också nu att matcha igen med samma kriterier (BWD) får se om det blir förlängt ytterligare.
En fråga till er som har lyckats med detta, kan ni se giltigheten när ni loggar in på ert konto eller är det bara via chatkontakt ni har fått reda på detta ?

/Andreas

Jag testade också nu att matcha igen med samma kriterier (BWD) får se om det blir förlängt ytterligare.
En fråga till er som har lyckats med detta, kan ni se giltigheten när ni loggar in på ert konto eller är det bara via chatkontakt ni har fått reda på detta ?

/Andreas

Jag har inte lyckats se det när jag loggat in utan behövt fråga för att få reda på det.

Både i appen på hemsidan räknas allt mot innevarande år och där ser det ut som att jag har Diamond till mars 2017. Via chatten och en direkt fråga fick jag det bekräftat att min status löper till och med mars 2018.

Toppen