Senaste nytt

Hilton Promotion Code

I rate description står det: "CORPORATE BENEFIT PARTNER RATE VALID FOR EMPLOYEES OF AUTHORIZED COMPANY PROOF OF COMPANY MAY BE REQUIRED".

Använde precis PR13CB för bokning i Dubai. 20% off.

Nån som vet vad ursprunget för den koden är? Eftersom det inte står något specifikt företag och det verkar som att vem som helst kan använda det utan att "fuska"..

Ursprunget är Corporate Benefits och omfattar ett antal större tyska företag. Det har dock alltid fungerat utan problem för mig.

För de stora amerikanska bolagen är policyn ofta: "Applicable for use of current employees for personal travel. Benefit also extended to retirees and alumni.". Jag är en s.k. "Alumni" från ett stort företag på listan som Homer hade och använder deras koder av det skäl..

Rent krasst, man ska vara lite försiktig med rates där det står att det kan krävas ID. Då finns det risk att man blir nekad incheckning. Om det däremot inte står att det krävs ID så är det fritt fram att använda koden. Samma kod kan ha olika villkor på olika hotell.

Ursprunget är Corporate Benefits och omfattar ett antal större tyska företag. Det har dock alltid fungerat utan problem för mig.

Tack! Kul att veta ursprunget. Från deras sida, courtesy Google Translate..:
"corporate benefits has employees from over 900 companies, from small and medium-sized businesses to corporations , access to a unique employee offering program. Including 80% of DAX companies and 70% of the top employers." Så rätt många tyska bolag, och vi pratar troligen miljontals personer som är berättigade till PR13CB (många bolag på DAX har >100k anställda).

Med tanke på antalet personer som faktiskt är berättigade till att använda denna kod skulle det förvåna mig om de faktiskt frågar. Och även om de skulle göra det skulle jag vilja se den hotellarbetare som skulle stå och bråka om nåt form av bevis för att man jobbar där man säger (om de ens frågar), även om det är ett krav i reglerna.. man har ju inte direkt med sig sin access badge på semestern ;)

Skulle vara intressant att se alla regler för PR13CB. Om alumni är berättigade så är jag faktiskt berättigad.. dock i princip omöjligt för mig att bevisa det hur som helst.

• Gilla
Reactions: Gus
Värt att tänka på är att man ofta får i princip lika bra priser med AAA - så gå med i motormännen. Då stödjer ni en bra sak OCH får fin rabatt hos tex Hilton.

Värt att tänka på är att man ofta får i princip lika bra priser med AAA - så gå med i motormännen. Då stödjer ni en bra sak OCH får fin rabatt hos tex Hilton.
Man lär sig nya saker hela tiden här visst... Vi har en liknande här i Norge som heter NAF och där är jag medlem så nu såg jag att dom är med i AAA så då kan man ju utnyttja den också lagligt... (för en gång skull) :)

@agehall, jag har fått mothugg när jag har varit med i M och visat mitt kort, flera gånger i Asien har man sagt, nej det är endast USA AAA som är giltigt ej hangarounds, har det funkat "hver gang" för dig?

Toppen