Senaste nytt

Hilton Promotion Code

... på vanliga Hilton sidan kan man inte mata in koden. Skumt!

Hur menar du? När jag klickar på nåt av fälten på "Find a hotel" fliken på hilton.com så kommer det upp några alternativ under, bland annat Add special rate code > där kan jag skriva in koden. Vid en snabb sökning så hittar jag inga fall där koden appliceras dock...

MVP-koderna är fritt fram att använda för alla HH-medlemmar, ibland ger de ingenting, ibland är de väldigt användbara. Stor fördel att de inte ger förbetalda priser.
Hampton®, Doubletree® and Embassy Suites® hotels 0560041604
Hilton®, Hilton Garden Inn® hotels and at select U.S. Hilton Grand Vacations Club® locations N0041604

Jag testade PR13CB på hilton@CPH
Då dyker den upp som
CORPORATE BENEFIT CORPORATE BENEFIT PARTNER RATE
- "If you cancel for any reason, attempt to modify this reservation, or do not arrive on your specified check-in date, your payment is non-refundable. "

Så den verkar vara non-refundable 7 days adv purchase

Å andra sidan 876DKK istället för AAA rate 1,230 DKK blir lite billigare

Bara ett litet förtydligande: MVP-koderna 0560041604 respektive N0041604 matas in i rutan för Corporate Account, medan PR13CB matas in i rutan för Promotion/Offer Code, och AAA har en egen checkbox. Och inte alla samtidigt. Det är mycket att pilla med på jakt efter det bästa priset...

Public sector funkade för mig (reser ihop med en inom Public sector denna resa) på DoubleTree Central så jag bokade om min King deluxe till en QUEEN HILTON EXEC BALCONY för 10eur mindre och en standby upgrade till Queen jr suite för 24eur extra.
Kan ju hoppas på Gold upgrade från queen jr suite till något roligare men nu har jag iaf bra rum från början.

Är det öppet för alla att använda PR13CB koden eller riskerar man att de debiterar mellanskillnaden till standard rates när man checkar in?

Funkade för mig/oss utan frågor/problem men hur det tolkas på individuella hotell vem vet.
(hade med ID för att styrka "public sector" men det behövdes inte)

Toppen