Senaste nytt

HHonors Gold direkt, utan några vistelser, utlägg eller statusmatchning

Är det någon som utnyttjat detta och sedan fått behålla sin status?
Min fru använde dessa tips och blev Hilton Gold men när hon bokade 14 nätter i Shanghai så fick hom ett mail att eftersom hon var " Swedish resident" så kunde hon inte använda detta erbjudande och blev omedelbart nedgraderad till Blue Level. Detta trots att vi även har en adress i Budapest (vilket väl bör räknas till Central Europe..?)
Skrev tillbaka och protesterade givetvis men ännu inget svar.. Hon är fortfarande på Blue Level..

Jag har också haft många vistelser med guld sedan uppgraderingen. Fortfarande guld.
Hur bokade hon sin vistelse? Kontaktade hon kundservice på något sätt? Varifrån kom mejlet om nedgradering?

Mail from: hhonors@hilton.com
Dear Mrs Ubbe
We are contacting regarding an HHonors tier status correction.

During our research into your inquiry, it was discovered that your account was upgraded under the Visa Infinite Asia Pacific Instant Gold offer. Unfortunately, this offer is not extended to residents of Sweden. We regret that we have had to remove the Gold tier status from your account.

Please complete 16 eligible stays, 36 eligible nights or earn 60 Base points in a calendar year to earn the Gold tier status upgrade.

Låter som om hon kontaktat kundtjänst om någonting,
stalltipset var som sagt att det är just det man ska låta bli oavsett vad det än gäller.

Japp, sådan är kardinalregeln för mistake fares, Duel Dumps, kryphål i promos etc... Vissa lär sig dessvärre bara den hårda vägen.

Aj. Då har jag levt riktigt farligt...efter telefonkontakt i ett annat ärende blev jag lovad poäng för expediabokningar (jag frågade inte, dom tog upp det!), sen hände inget, men efter mailkontakt så fick jag (en del) poäng, men ingen åthutning angående min status eller hur den kom till...

Jag vet flera som har fått behålla sin status, även efter bokningar.

Det är kontakta kundtjänst inte att göra bokningar som kan skapa problem,

Detta är som sagt nästan identiskt med det mail som Fru Ubbe fick...
While researching your account, I have discovered that your account was registered for the Visa Infinite Asia Pacific Instant Gold offer that, unfortunately, residents of Sweden are not eligible for. I am required to forward this information to the appropriate department so it is possible that your account will be downgraded to your applicable status of Blue.
I do regret if this causes you any inconvenience. However, all hotels will be able to view your tier status in their system.

Inte bara jag alltså...

9.Michael said,
A word of warning. CS can detect this and revoke it if you ever call in. I made the mistake of doing so but had another track to gold and immediately called back to get it back. I think there’s just a non-enforcement policy unless you call in for assistance and they take a look at your profile.

Could Free Hilton HHonors Gold STILL Be Working?? - View from the Wing

Toppen