Senaste nytt

Hertz - underkänd kreditcheck

hco

Medlem
Skulle hämta ut Hertz-bokning nu på morgonen i Stockholm. Nekad att hämta ut pga nekad kreditcheck! Har aldrig varit med om tidigare. Krediten inget fel på (ur min synvinkel, hehe), borde snarare vara bättre än tidigare.

Några förslag på snabb lösning?

I kö till Hertz kumdservice (prio President-kö...)

Bakgrund:
* Bokad genom SAS/Hertz promo. Men har nog ingen betydelse.
* Är President Circle

Skulle hämta ut Hertz-bokning nu på morgonen i Stockholm. Nekad att hämta ut pga nekad kreditcheck! Har aldrig varit med om tidigare. Krediten inget fel på (ur min synvinkel, hehe), borde snarare vara bättre än tidigare.

Några förslag på snabb lösning?

I kö till Hertz kumdservice (prio President-kö...)

Bakgrund:
* Bokad genom SAS/Hertz promo. Men har nog ingen betydelse.
* Är President Circle

Var det kreditchecken som inte gick igenom av någon anledning och inte gav något resultat, eller var resultatet av kreditchecken dåligt?

Kundtjänsten sa att det bättre sättet att göra vid nekad kreditupplysning är att ringa till Hertz kundservice och så kan dom göra en till kontroll och se eventuella orsaker (eller om det är grönt...). Det kan lokala kontoret göra -- eller så kan man göra det själv.

Lokala kontoret behöver dock kontrollera med sin chef om dom kan avvika från sina rutiner.

I paniken vid den nekade uthämtningen så gjorde jag en ogenomtänkt snabbbokning genom random sök. "Bra pris här med Thrift, prepaid -- vi kör!". Betalar och sen när jag läser bokningsbekräftelsen så inser jag att Thrift är ju Hertz-partner (samma kontor!!). Skulle ha ringt först....

Men kundtjänst har iaf makulerat den första bokningen. Så vi (jag och kundtjänst) satsar nu på att få den förbetalda godkänd.

Fortsättning följer.

Toppen