AABack2ARN
Medlem
Skönt. Är det inte så att biluthyraren reserverar en ganska hutlös summa. Kanske kortutgivaren inte tyckte om detta belopp och kortet slog i taket? Låter dock märkligt i mina öron
Skönt. Är det inte så att biluthyraren reserverar en ganska hutlös summa. Kanske kortutgivaren inte tyckte om detta belopp och kortet slog i taket? Låter dock märkligt i mina öron
Vet ej, ska läsa.Skriver de i policyn att de kan ta ut en kreditcheck? Mycket märkligt...
Ja, paragraf 11 f.Skriver de i policyn att de kan ta ut en kreditcheck? Mycket märkligt...
Det kan säkert ta någon dag att få det.Skall man inte få ett brev från UC (eller liknande) om en "riktig" kreditupplysning görs? Om ni inte fått det känns det som någon annan form av kreditupplysning görs - men mot vad?
Har man digital brevlåda så kan man få den dit. Tog mig cirka 24 timmar att få brevet från UC efter en kreditupplysning (dock inte gjort av ett hyrbilsföretag).Det kan säkert ta någon dag att få det.
Om det inte sker kan man anta att firmorna har en egen databas någonstans med intressanta GDPR-frågor på det.