I helgen hämtade jag ut en bil vid Stockholm C som jag hade bokat till drygt 700:-. Det var på kvällen efter att kontoret hade stängt, så jag använde självincheckningsautomaten - där var priset 50% högre och dessutom med tillägg för de två försäkringar som skulle ingå i priset för min bokning.
Eftersom kontoret var stängt och det var för sent att ringa kundtjänst kunde jag inte göra något och fick acceptera det högre priset. Det är också vad som reserverades på mitt kreditkort + 2000:-. Tänkte att jag skulle kontakta kundtjänst senare när jag hade fått det slutliga kvittot.
Idag har jag fått kvittot och beloppet hänger med min ursprungliga bokning, så jag slipper krångla med kundtjänst. (Förutsatt att det också blir rätt belopp på kreditkortet när de har släppt reservationen...)
Frågan uppkommer dock varför Hertz visade 50% högre pris i automaten vid incheckning, har ni andra också haft liknande upplevelser?