Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Nemo

Medlem
Ställer mig till skaran som ser Hertz som bil-skojjare.
Hyrde bil här förra veckan, lämnade tillbaka den i torsdags kl 14.
En kille kollade bilen och sa att det var ok.
I dag fick jag ett mail med en bild på en fet repa på framskärmen som de hade hittat vid ett senare tillfälle samt en skaderapport som ska fyllas i.
Bilden med "Beviset" är tagen mer än 30h efter jag lämnade in bilen, vilket känns oacceptabelt lång tid, det är ju längre tid än jag hade bilen... :)
Ringde till Hertz och påpekade den långsamma extra besiktningen, de skulle utreda det och återkomma.
Har full försäkring men det känns dumt att ta på sig nått som man inte har orsakat.
Eller vad säger ni?
Lyssna på SR P1 programmet Plånboken enl #48. De hänvisar även till ARN referat, det skulle kunna vara

"Skada på hyrbil. Fråga om betydelsen för om skadan skall anses ha uppkommit under hyrestiden att bilen inte besiktigats vid återlämnandet. Avgörande 2005-10-03; 2005-2536""Det åligger således i detta fall bolaget att visa att skadan inte uppkommit efter hyrestidens utgång. Mot bakgrund av utredningen i ärendet och framför allt då ingen besiktning skett vid återlämnandet finner nämnden att bolaget inte visat att skadan uppkommit under hyrestiden."
http://adokweb.arn.se/digiforms/Fil...g=1398585532&xpath=/root/document/object/file

Hertz - Bilskojare! | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

FF#1

Medlem
precis känns dumt att "lugga" försäkringsbolaget på detta. Det kan ju faktiskt vara nått som både jag och killen missade vid återlämningen men det känns inte troligt med tanke på skadans storlek.

Får se vad de svarar när det har "undersökt" ärendet klart... :)

Nu har de efter påstötningar via mail utrett mitt ärende.

"Vi har nu sett över ärendet, då ni fått ett OK vid instant return på Arlanda är det givetvis det som gäller.

Jag ber därför dig bortse från tidigare korrespondens rörande detta skadeärende. Vi kommer inte att debitera dig några kostnader för denna skada/dessa skador."

slutet gott allt gott.... vågar kanske testa Hertz igen?

Fick för övrigt den fetaste uppgraderinge någonsin på den hyran.
mer om detta i den här tråden.

Jag hyrde bil och fick... | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

mattssok

Medlem
Ursäkta att jag lånar tråden lite men något märkligt hände mig vid min senaste bilhyra från hertz. Jag bokade en bil via hemsidan där det stod att jag skulle betala 843kr på plats.
upload_2016-10-12_9-16-30.png


När jag nu en dag efter återlämnade av bilen så ser jag att fakturan har landat på 1345kr. Deras nedbrytning ser ut som följer:

upload_2016-10-12_9-13-15.png


Dessa kostnader gör mig lätt förvirrad då jag varken tagit några extra tillval, skadat eller lämnat bilen otankad. Jag har givetvis frågat Hertz om detta men undrar om ni i denna tråd skulle kunna ge mig en for-dummies nedbrytning av detta för något måste jag väl ha missat?
 

Holloman

Medlem
Ursäkta att jag lånar tråden lite men något märkligt hände mig vid min senaste bilhyra från hertz. Jag bokade en bil via hemsidan där det stod att jag skulle betala 843kr på plats.
Visa bifogad bild 57188

När jag nu en dag efter återlämnade av bilen så ser jag att fakturan har landat på 1345kr. Deras nedbrytning ser ut som följer:

Visa bifogad bild 57187

Dessa kostnader gör mig lätt förvirrad då jag varken tagit några extra tillval, skadat eller lämnat bilen otankad. Jag har givetvis frågat Hertz om detta men undrar om ni i denna tråd skulle kunna ge mig en for-dummies nedbrytning av detta för något måste jag väl ha missat?


Ser ut som en typisk Hertz debitering (alltid mer än de sa när du bokade). Kan det vara så att du fått betala mer för att du lämnade tillbaka bilen för tidigt. Det förekommer ju tydligen har jag sett av andras erfarenheter. Trängselskatt stämmer ju. 3*16=48 men du hyrde bara två dagar därav 2*16=32. Självriskelimineringen blir totalt 150 vilket stämmer med bokningen.
 

igelkotten

Medlem
Jag har hyrt med hertz massvis av gånger utan problem. En gång hämtade jag ut bilen 2 minuter för tidigt, och debiterades en extra dag. Påpekade detta, och killen i kassan åtgärdade på en gång. Alla gånger har varit i USA.
 

Homer

Medlem
I bokningen står det
3 dygn a 168,99 kr/dag

på kvittot står det
2 dagar a 461,95 kr/dag

Har du lämnat igen den tidigare än avtalat?
 

Claes L

Medlem
Trist att så många haft problem med Hertz. Själv har jag aldrig haft problem (peppar peppar) utan bara kanon service, dom flesta hyrorna i USA.
 
Toppen