Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Holloman

Medlem
Testade igen...

Här om veckan höll jag på få trubbel ännu en gång.
Plockade ut en bil, smidigt att som President circle, var det bara att hämta upp ett kuvert med allt. Fick en bra uppgradering, Focus till XC60, fullmatad.
Bilen skulle vara skadefri, men när jag kollade den så var det flera saftiga repor, bucklor mm.
Påtalade detta till personalen ute vid parkeringen, "jaja... ta en bild på det så är det lugnt..."
Inga ansatser att skriva upp det eller ens bry sig om att titta på bilen..
hade bråttom, tog bilder. Sen så mailade jag dem till Damagecontrol på Hertz.. bara för säkerhets skull.
Givetvis vart det tjafs vid återlämnandet men efter de hade tittat på datorn så var skadorna inlagda och de bad om ursäkt....

Finns mailadressen dit på någon hemsida?
 

FrontX

Medlem
Det tråkiga är att man aldrig vet vad man får, och med får menar jag allt från bemötandet, uppgradering till avslutad hyra när man hyr på Hertz, iaf inte i Sverige. (Som statusmedlem främst)
Dels skiljer sig själva "upplevelsen" från dess att man kliver in på kontoret tills man sitter i bilen väldigt mkt beroende på var man hyr, och sen varierar bilarnas utförande alldeles för mkt för att man ska kunna vara nöjd. Förstår inte varför man inte istället har en enhetlig flotta av bilar. Visst, alla kontor väljer ju sina egna bilar, men Hertz borde sätta en standard. Upplevelsen blir ju inte den bästa när man ena hyran får t.ex en snygg V60 R-design med massa extra, för att nästa få en basutrustad med inget utöver grundutrustningen, inte ens xenonljus. På Sixt tycker jag ändå att samtliga bilar är bra utrustade oavsett kontor (finns väl säkert avvikelser där med, men deras "ej äldre än 6 månader" är rätt bra).
 

Impendill

Medlem
Jag har problem med CDP-koden för EuroBonus Diamond hos Hertz. Felmeddelande säger "
  • CDP-numret existerar inte - Ett giltigt CDP-nummer krävs. [NEX065]"
Någon med samma problem?
 

Jean-Pierre

Medlem
Japp, vid inloggning idag klagade systemet på att två av mina CDP koder (från SAS och från Lufthansa) inte var giltiga. Ett Amex-CDP var dock OK fortfarande.
 

Impendill

Medlem
Hej,

Jag är inne på min 11 dag med hyrbil på nya Zeeland och har 7 dagar kvar.

Har fått väldigt många små stenskott framme på huven. Med små menar jag runt 2 mm.
Räknar dem till ca 25-30 stycken.

I hyresavtalet står det att wear and tear anses stenskott under 4 mm.

Jag blir lite orolig att jag kommer åka på någon extra kostnad för dem. Kan de vara så jävliga?

Har ingen självriskreducering tecknat i avtalet men min hemförsäkring täcker upp till 10 000kr.
 

Hachans

Medlem
Alltså, om det står i kontraktet att wear and tear (=normalt slitage) anses vara stenskott under 4mm, och du har på 2mm så borde det ju inte vara några problem alls. Ta lite bilder innan återlämningen så du är garderad! :)
 

Hachans

Medlem
Någon kommer att gå igenom bilen, men det är inte säkert att det sker precis vid återlämnandet, utan det kan ske när de tvättar och städar bilen inför nästa kund.
 
Toppen