Nemo
Medlem
Lyssna på SR P1 programmet Plånboken enl #48. De hänvisar även till ARN referat, det skulle kunna varaStäller mig till skaran som ser Hertz som bil-skojjare.
Hyrde bil här förra veckan, lämnade tillbaka den i torsdags kl 14.
En kille kollade bilen och sa att det var ok.
I dag fick jag ett mail med en bild på en fet repa på framskärmen som de hade hittat vid ett senare tillfälle samt en skaderapport som ska fyllas i.
Bilden med "Beviset" är tagen mer än 30h efter jag lämnade in bilen, vilket känns oacceptabelt lång tid, det är ju längre tid än jag hade bilen...
Ringde till Hertz och påpekade den långsamma extra besiktningen, de skulle utreda det och återkomma.
Har full försäkring men det känns dumt att ta på sig nått som man inte har orsakat.
Eller vad säger ni?
"Skada på hyrbil. Fråga om betydelsen för om skadan skall anses ha uppkommit under hyrestiden att bilen inte besiktigats vid återlämnandet. Avgörande 2005-10-03; 2005-2536""Det åligger således i detta fall bolaget att visa att skadan inte uppkommit efter hyrestidens utgång. Mot bakgrund av utredningen i ärendet och framför allt då ingen besiktning skett vid återlämnandet finner nämnden att bolaget inte visat att skadan uppkommit under hyrestiden."
http://adokweb.arn.se/digiforms/Fil...g=1398585532&xpath=/root/document/object/file
Hertz - Bilskojare! | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor