Nu sitter jag på flygplatsen alldeles för tidigt märkte jag skulle äta lunch och sen checka in men det finns inga restauranger innan säkerhet. Så det blir lite smågodis jag hade med mig men inte varit sugen på. Tack för wi-fi.
Söndagen blev en mer social dag. Känner två som bor här ett tag, inte alls avis. Den ena bara hösten och den andra i 4-5 år och hon bor i Georgetown. Ett fantastiskt liv med ett fantastiskt jobb. Unnar henne allt. Började dock dagen på gymmet. Det här var ett bättre gym. Var en kyrka mitt över vägen som var dovt upplyst och mörkt ute. Tror jag såg prästen vanka fram och tillbaka utanför. Gissar att han övade på predikan.
Först frulle på Ihop. Att jag aldrig lär mig. Pannkakor är inte så gott. Skulle valt våffla istället. Men det är trevligt att äta där. Alltid mycket folk på helgerna. När vi gick var det kö. Har lärt mig att vara där i tid eftersom jag hatar köer.
Sen blev det promenad runt om i Georgetown och lite shopping. Jag brukar alltid köpa födelsedagskort när jag är i USA. Två favoritaffärer är paper source och Papyrus. Den senare har dyrare kort men fina. Julkorten var redan framsatta och jag fick hålla mig för att inte köpa. Dom är så fina men hade bestämt mig för att skicka elektroniskt i år. Har en fin bild jag tagit. Det var massor av folk ute. Det är ju rea, fint väder och söndag. Reagerar på att typ hälften av alla går omkring i träningskläder. Konstigt tycker jag men det ser skönt ut. Åt lunch i Georgetown, det var mycket folk överallt och väntetid men vi fick ett bord. Det finns massor av fint att titta på i Georgetown förutom shoppinggatan. Värt att avvika från den. Hittade nu en trädgård som låg precis vid huvudgatan.
Jag bor i fel land. Här är det 20 grader och massor av trevliga människor. Alla har ett trevligt ord att säga till varandra. Vet att mycket bara är fasad men det är ändå trevligare än vår fasad som är svår och sen trevlig när man väl är igenom den. Hemma var det minus när jag åkte.
Middag åt jag sen med min andra vän eller kollega kanske det mer är. Vidtog en enkel middag på ett hamburgerhak som ligger precis vid Dupont circle. Ätit här förut, riktigt goda burgare. Tog sen en promis och förbi Whole foods och köpte lite frulle. Det blev någon yoghurt och flingor i en drickbar mix, konstigt med gott.
Måndag morgon började nere på gymet och fortsatte sen med en promis till bron där jag postade bilder från tidigare. Folk är på väg till jobbet och jag kunde strosa. En trevlig start på dagen. Sen tog jag det bara lugnt innan det var dags all checka ut.
Problemet med en kort resa är att jag bara hinner med det som är på listan. Skulle vilja utforska mer. Sist gjorde jag mer, alla museum, Capitol hill etc. För en som älskar politik som jag gör är Washington en dröm. Det pulserar av maktens korridor.
Nu mer väntan på incheckning och hoppas på uppgradering med poäng.