Senaste nytt

Helg i Washington DC

jsn

Medlem
Jag får köra en BC DC resa helt enkelt till våren. Det kommer att ingå löpning på Rock Creek Parkway på morgonen för att jobba bort maten. DC är en fantastisk stad och flytten för mig tog ganska hårt men har hittat mig hemmastadd i Charleston som är ett DC i kompaktformat.
Det vore helt klart intressant!
 

Johanna

Medlem
Nu sitter jag på flygplatsen alldeles för tidigt märkte jag skulle äta lunch och sen checka in men det finns inga restauranger innan säkerhet. Så det blir lite smågodis jag hade med mig men inte varit sugen på. Tack för wi-fi.

Söndagen blev en mer social dag. Känner två som bor här ett tag, inte alls avis. Den ena bara hösten och den andra i 4-5 år och hon bor i Georgetown. Ett fantastiskt liv med ett fantastiskt jobb. Unnar henne allt. Började dock dagen på gymmet. Det här var ett bättre gym. Var en kyrka mitt över vägen som var dovt upplyst och mörkt ute. Tror jag såg prästen vanka fram och tillbaka utanför. Gissar att han övade på predikan.

Först frulle på Ihop. Att jag aldrig lär mig. Pannkakor är inte så gott. Skulle valt våffla istället. Men det är trevligt att äta där. Alltid mycket folk på helgerna. När vi gick var det kö. Har lärt mig att vara där i tid eftersom jag hatar köer.

Sen blev det promenad runt om i Georgetown och lite shopping. Jag brukar alltid köpa födelsedagskort när jag är i USA. Två favoritaffärer är paper source och Papyrus. Den senare har dyrare kort men fina. Julkorten var redan framsatta och jag fick hålla mig för att inte köpa. Dom är så fina men hade bestämt mig för att skicka elektroniskt i år. Har en fin bild jag tagit. Det var massor av folk ute. Det är ju rea, fint väder och söndag. Reagerar på att typ hälften av alla går omkring i träningskläder. Konstigt tycker jag men det ser skönt ut. Åt lunch i Georgetown, det var mycket folk överallt och väntetid men vi fick ett bord. Det finns massor av fint att titta på i Georgetown förutom shoppinggatan. Värt att avvika från den. Hittade nu en trädgård som låg precis vid huvudgatan.

Jag bor i fel land. Här är det 20 grader och massor av trevliga människor. Alla har ett trevligt ord att säga till varandra. Vet att mycket bara är fasad men det är ändå trevligare än vår fasad som är svår och sen trevlig när man väl är igenom den. Hemma var det minus när jag åkte.

Middag åt jag sen med min andra vän eller kollega kanske det mer är. Vidtog en enkel middag på ett hamburgerhak som ligger precis vid Dupont circle. Ätit här förut, riktigt goda burgare. Tog sen en promis och förbi Whole foods och köpte lite frulle. Det blev någon yoghurt och flingor i en drickbar mix, konstigt med gott.

Måndag morgon började nere på gymet och fortsatte sen med en promis till bron där jag postade bilder från tidigare. Folk är på väg till jobbet och jag kunde strosa. En trevlig start på dagen. Sen tog jag det bara lugnt innan det var dags all checka ut.

Problemet med en kort resa är att jag bara hinner med det som är på listan. Skulle vilja utforska mer. Sist gjorde jag mer, alla museum, Capitol hill etc. För en som älskar politik som jag gör är Washington en dröm. Det pulserar av maktens korridor.

Nu mer väntan på incheckning och hoppas på uppgradering med poäng.
 

sembl

Medlem
Åt lunch i Georgetown, det var mycket folk överallt och väntetid men vi fick ett bord. Det finns massor av fint att titta på i Georgetown förutom shoppinggatan.

Du måste ha gjort ett besök på stans bästa cupcakes, Baked & Wired - Washington, DC Bakery - Georgetown . När jag bodde där så var det min dagliga rutin att knalla ner från Naval One, köpa muffins och en kaffe. Sedan knata upp via Wisconsin och handla middag på WF. Trevlig resa hem
 

Johanna

Medlem
Du måste ha gjort ett besök på stans bästa cupcakes, Baked & Wired - Washington, DC Bakery - Georgetown . När jag bodde där så var det min dagliga rutin att knalla ner från Naval One, köpa muffins och en kaffe. Sedan knata upp via Wisconsin och handla middag på WF. Trevlig resa hem
Nej, har missat det båda gångerna. Vet att jag såg ett cupcakeställe men var inte sugen så hoppade att ens titta på det. Får bli nästa gång.

Vad är WF?
 

sembl

Medlem
Nej, har missat det båda gångerna. Vet att jag såg ett cupcakeställe men var inte sugen så hoppade att ens titta på det. Får bli nästa gång.

Vad är WF?

Whole Foods

Du har DC-cupcake som är de kända och har en tv-show där det alltid är milslång kö, eller så äter du en grymt mycket bättre cupcake ett kvarter nedanför M-street vid kanalen/slussarna som få känner till utan att köa.
 

Kricka

Medlem
Du har DC-cupcake som är de kända och har en tv-show där det alltid är milslång kö, eller så äter du en grymt mycket bättre cupcake ett kvarter nedanför M-street vid kanalen/slussarna som få känner till utan att köa.

Vilken av gatorna ? Kanalen löper väl parallellt med M en bit ? Blir nog
D.C. om två veckor.
 

Johanna

Medlem
Naturligtvis, jag skyller på hunger.

Den var så allvarlig så jag såg inte fiket 10 meter ifrån där jag satt innan det var dags att checka in..

Lyckades uppgradera mig och få ett fönstersäte. Tänkte på att någon hade åkt Norwegian och att de inte släppt av prio först. Det gjorde inte SAS på vägen hit heller Plus eller Go använde också business toa. Personalen stod i precis där och såg utan att säga till. Jag tror mer att det är det svenska i att tycka det är jobbigt med att någon inte har tillträde som gör att de inte säger till eller så bryr dom sig inte.

Efter den vanligt galna security och lite vimsande sitter jag nu i Senator lounge och mår ok. Maten såg inte så kul ut så jag gick ut och köpte en smörgås. Du funderade på att hoppa det hela men kom på att det är ca 3 timmar tills jag får mat ombord och än så länge bara druckit en yoghurt och en grön smoothie smör lite lösgodis. Tog med mig smörgåsen in och tog dricka här. För snål för att köpa en :)

Det var en kille på typ 6 år som åkte vagn. Ni förstår att han knappt fick plats. Trodde först det var ett syskon med men i så fall hade det dumpats någonstans. Sen tänkte jag att han hade någon funktionsnedsättning men när han hoppade ur vagnen gick han obehindrat. Hindrar iofs inte att det var ngt. Men väldigt otympligt med vagnen. Det var inte ngn liten paraplyvagn. Som tur var hade jag inte bråttom för jag ställde mig naturligtvis i fel kö som ganska exakt tog dubbelt så lång tid. Hur kan alla utan koll hamna i en samma kö? Dom framför mig hade nog 4 backar var exkl rullväskan. Det borde dessutom vara en manskö och enkvinnokö för män tar så lång tid på sig. Så mycket som ska ur alla fickor och skärp och annat.

Jag fastnade i scannern, tydligen hade jag något vid min högra vrist som maskinen visade. Jag frågade vad det skulle kunna vara? Men mannen förstod inte det absurda i min fråga utan hänvisade till att maskinen visade det. Jag hade strumpbyxor på mig. Vad kan jag gömma där? Samtidigt känns det bra att de tar säkerheten på allvar.
 

sembl

Medlem
Vilken av gatorna ? Kanalen löper väl parallellt med M en bit ? Blir nog
D.C. om två veckor.

På thomas jefferson street bakom nike ca 150 m ner på gatan vid just kanalen. Passa på att rita något kul på en servett och häng upp på väggen. Köp med kaffe med och sitt utmed kanalen eller promenera ner till waterfront gatan nerför.
 

Johanna

Medlem
På thomas jefferson street bakom nike ca 150 m ner på gatan vid just kanalen. Passa på att rita något kul på en servett och häng upp på väggen. Köp med kaffe med och sitt utmed kanalen eller promenera ner till waterfront gatan nerför.
Varför tipsade du inte om detta innan, VA?!
:)
 
Toppen