Senaste nytt

Heads up: The BusinessClass.se forum is moving!

henrik.hanevold

Administrator
Första dagen jag är inne sedan flytten, har svårt att hitta och mycket har "flyttats runt". Vill att det ska se ut som innan flytten...

Får inte heller statusuppdateringar längre i trådar som jag följer.
Det aller meste skal ligge på samme steds som tidligere. Kan du være litt mer spesifik?
Statusopdateringer vises som tidligere oppe til høyre ved det som ser ut som en megafon.
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
Jag har en observation om aviseringar.

När jag har svarat i en tråd, så får jag aviseringar i "megafonen" uppe till höger på sidan - Bra!
Men det har efter flytten börjat komma mail på samma sak. Det tror jag inte det gjorde innan. Finns det något sätt att bara få den typen av aviseringar i "megafonen"?
Som det är nu behöver jag i mailet klicka "stoppa utskick av alla emails" i det utskickade mailet för varje ny tråd jag postar i, för att slippa email.


Om man manuellt följder en tråd (genom att klicka "Följ diskussionen") får man ett val "Med eller utan epost-notifieringar". Men när man automatiskt följer en tråd så får man såklart inget val. Men jag hade önskat att default då var utan e-post notifieringar.
 

pep

Medlem
....När jag har svarat i en tråd, så får jag aviseringar i "megafonen" uppe till höger på sidan - Bra!
Men det har efter flytten börjat komma mail på samma sak. Det tror jag inte det gjorde innan. Finns det något sätt att bara få den typen av aviseringar i "megafonen"?
Som det är nu behöver jag i mailet klicka "stoppa utskick av alla emails" i det utskickade mailet för varje ny tråd jag postar i, för att slippa email.


Om man manuellt följder en tråd (genom att klicka "Följ diskussionen") får man ett val "Med eller utan epost-notifieringar". Men när man automatiskt följer en tråd så får man såklart inget val. Men jag hade önskat att default då var utan e-post notifieringar.
Dit problem er fuldt forstaaeligt (maa vaere irriterende?). Jeg har ALDRIG faaet en e-post notitser, da "megafonen" tager fint vare herpaa. Maaske skifte email addresse, selv om det kun er en halv loesning? Eller unsubscribe og derefter resubscribe ("uden e-post notitser") paa de traade det drejer sig om?
 

hco

Medlem
Men det har efter flytten börjat komma mail på samma sak. Det tror jag inte det gjorde innan. Finns det något sätt att bara få den typen av aviseringar i "megafonen"?
Som det är nu behöver jag i mailet klicka "stoppa utskick av alla emails" i det utskickade mailet för varje ny tråd jag postar i, för att slippa email

För mig har det alltid varit så att när jag svarar på en ny tråd så måste jag klicka på "utökat svarsfält" och avbocka "och få epostnotiser". För att slippa få notifikationer via megafonen och epost. Ibland glömmer jag och då börjar spammandet :).

Behöver då köra på "stoppa utskick av alla emails" som du nämner.

Har letat efter en global inställning som gör att default inte är epost-notifikationer men inte funnit.
 

palmen

Moderator
För mig har det alltid varit så att när jag svarar på en ny tråd så måste jag klicka på "utökat svarsfält" och avbocka "och få epostnotiser". För att slippa få notifikationer via megafonen och epost. Ibland glömmer jag och då börjar spammandet :).

Behöver då köra på "stoppa utskick av alla emails" som du nämner.

Har letat efter en global inställning som gör att default inte är epost-notifikationer men inte funnit.
Finns e-post inställningar på sin profil. Man kan ställa in vilka mail man vill få och inte få. Jag får inga mail från forumet som jag satt upp det.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen