Senaste nytt

Heads up: The BusinessClass.se forum is moving!

henrik.hanevold

Administrator
Dear BusinessClass.se Forum users,

Let me start by calming any nervous flyers by assuring you that the move will have little or no impact on the way you use the Forum.

Please take note that the Forum will be moving early next week from: BusinessClass.se to BusinessClass.com. If everything goes according to plan, the move will happen on Monday 15th August or Tuesday 16th August. Please note that the Forum will not be available during the move, which is expected to take just a few hours.

A maintenance note will be displayed.

Our team of developers have been working on this move over the summer, with one clear ambition - making the transition as smooth as possible. Once the Forum is moved, everything should work the same way as before. All links will automatically be redirected from .se to .com and will work exactly as before.

Your username and password remains the same.

To give you some idea of scale, there are currently just over 913,000 posts on the BusinessClass.se Forum. With 10 posts per page, the Forum has grown to over 90,000 pages! The Forum represents significant data volumes.

We will keep the Forum open and free. The Forum also remains under the same ownership and management, with no changes to user rights or data privacy.

As many of you are aware, we launched BusinessClass.com in the spring of 2021, after many years of development. BusinessClass.com is the only travel search engine in the world dedicated to premium travel – both airlines and hotels, supported by reviews, articles and news. We have built a user-friendly site that shares some of the insight and expert knowledge of us travel enthusiasts with a wider audience - premium travellers who also love to travel in style and find great offers.

Today we own close to a hundred BusinessClass.xx domains from all over the world, with all of them linking into BusinessClass.com. The only remaining domain is BusinessClass.se.

We realise that many of you have been part of the “BusinessClass.se family" for many years, and we trust you will stay with us as we make this small move.

For the sake of clarity: the forum remains in Swedish, with some of us Norwegians and Danes occasionally joining in the discussions!

I decided to post this announcement in English to ensure nothing gets lost in translation from my native Norwegian!

We welcome feedback on any issues you may have after the move. Please feel free to comment on this post, which we will monitor closely as soon as we re-open the Forum. It would also help our international tech Team if any feedback is in English.

The Team will be on standby when we move and will address any issues as soon as possible.

Best wishes for a wonderful weekend ahead!

Kind regards,

Henrik Hanevold
Chief Product Officer
BusinessClass.com
 

Sir Lemon

Medlem
Det mest tydliga är att ni numera redirectar till den nya hemsidans huvudsida istället för till forumet. Det är skit! Enda sättet att överhuvudtaget hitta till forumet är att använda er egen sökfunktion och söka på nya inlägg, varje djävla gång. Att gå igenom den processen när jag vill kolla på och delta i forumet är inte värt mödan.
 

zippan

Medlem
Det mest tydliga är att ni numera redirectar till den nya hemsidans huvudsida istället för till forumet. Det är skit! Enda sättet att överhuvudtaget hitta till forumet är att använda er egen sökfunktion och söka på nya inlägg, varje djävla gång. Att gå igenom den processen när jag vill kolla på och delta i forumet är inte värt mödan.
Jag kommer direkt in på forumet.
BusinessClass.com forum | 880 000 inlägg om resor
 

jonten

Medlem
Det mest tydliga är att ni numera redirectar till den nya hemsidans huvudsida istället för till forumet. Det är skit! Enda sättet att överhuvudtaget hitta till forumet är att använda er egen sökfunktion och söka på nya inlägg, varje djävla gång. Att gå igenom den processen när jag vill kolla på och delta i forumet är inte värt mödan.
Jag har denna som bokmärke och den funkar bra Dagens inlägg | BusinessClass.com forum | 880 000 inlägg om resor
businessclass.com/forum/find-new/posts
 

ekf

Medlem
Det mest tydliga är att ni numera redirectar till den nya hemsidans huvudsida istället för till forumet. Det är skit! Enda sättet att överhuvudtaget hitta till forumet är att använda er egen sökfunktion och söka på nya inlägg, varje djävla gång. Att gå igenom den processen när jag vill kolla på och delta i forumet är inte värt mödan.
Det finns ju en länk till forumet längst upp på startsidan, annars spara en länk till BusinessClass.com forum | 880 000 inlägg om resor så kommer du till (nästan) samma vy som tidigare
 

LPC123

Medlem
Det är nu också mycket svårare att komma tillbaka till ”nya inlägg” efter man läst en tråd. Nu måste man scrolla hela vägen upp i tråden och sen klicka på forum och nya inlägg. Tidigare låg den raden alltid överst så man kunde enkelt klick där eller på dagens inlägg. Skit just nu :(
 

Tonton

Medlem
Det är nu också mycket svårare att komma tillbaka till ”nya inlägg” efter man läst en tråd. Nu måste man scrolla hela vägen upp i tråden och sen klicka på forum och nya inlägg. Tidigare låg den raden alltid överst så man kunde enkelt klick där eller på dagens inlägg. Skit just nu :(

"Skit just nu" - absolut - det är inte super. Men vi ska nog ge gänget en chans att fixa till nya sidan :)

Två saker som har fixats under eftermiddagen/kvällen:
  • Inläggen har kommit tillbaka.
  • Forumdelen "Businessclass" är numera tillbaka
Något jag saknar är
  1. Den fasta menyraden högst upp (Som @LPC123 skriver)
  2. Notiser och PM är borta.
 
"Skit just nu" - absolut - det är inte super. Men vi ska nog ge gänget en chans att fixa till nya sidan :)

Två saker som har fixats under eftermiddagen/kvällen:
  • Inläggen har kommit tillbaka.
  • Forumdelen "Businessclass" är numera tillbaka
Något jag saknar är
  1. Den fasta menyraden högst upp (Som @LPC123 skriver)
  2. Notiser och PM är borta.
Fast alla inlägg är ju inte tillbaka, är ju ett glapp från 13-tiden till runt 22.
 
Toppen