(Skriver här i stället för i min kombo tråd då det gäller en specifik fråga om hotell på Waikiki)
Mindre än en månad kvar och det börjar nu bli dags att spika hotell. Har bestämt att det blir ett eller två av följande:
Hilton Hawaiian Village, Rainbow Tower eller Alii Tower
Royal Hawaiian Mailani Tower
Moana Surfrider Tower Oceanview eller Diamond Oceanfront
(Har redan alla ovanstående bokade på ett eller annat sätt
)
Inget känns klockrent och alla har för och nackdelar. Väldigt blandade recensioner från superbra till jättedåligt (typiskt amerkanare som klagar på allt). Generellt verkar dom flesta hotellen i Waikiki lida av att ha gamla och ganska slitna rum.
Eftersom vi har svårt att bestämma oss så lutar det kanske åt att dela upp det på två olika hotell. Priset diffar litegrann men inte jättemycket om man ska ha oceanview/oceanfront. Jag är guld på både Hilton och Marriott men är tveksam om det ger något förutom daily credit på Hilton.
Hilton har Make my stay $350 resort credit (plus vanliga 2*$18 daily) så blir det två hotell så kommer det ena iaf bli HHV. Då är frågan om Rainbow tower eller Alii tower och vilken rumskategori. I Rainbow Tower så finns oceanfront(< vån 15) och deluxe oceanfront (> vån 15). I Alii tower så är det Oceanview eller Oceanfront. Oceanview kan vara jättebra men också lite sämre om man har otur med placering av rummet, Oceanfront känns kanske därför lite säkrare men är några kronor dyrare.
Sett att du
@Robert flysas bott i Rainbow tower, vilken våning? Nåt du var missnöjd med? Jag har också sett att
@jb2731 bott i ett Oceanfront rum i Alii tower. Var du nöjd, vilken våning?
Nån annan som bott på något av ovanstående hotell och angiven rumskategori?