Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Mmm. Just hemkommen från Big Island och Oahu. Som vanligt underbart! Bra väder och härligt i vattnet. Mycket sköldpaddor på Big Island. Vi såg 6-7 stycken på samma område så de kom nästan fram till en i vattnet. :)

Längtar redan tillbaka...

Vi såg en sköldpadda när vi var ute och SUP'ade en morgon - dom är för härliga när de tittar upp och mer eller mindre undrar vem man är ;-) Simmar ca 100 meter ut från stranden vid Wailea...

Vi åker tillbaka nästa höst antagligen - min fru sprang "Day of Hope" loppet på Maui, ett 5km/10km lopp till förmån för cancer - ett lopp min fru vill springa igen! En dröm hon uppfyllde denna gång :)

Redan innan vi påbörjade hemresan började vi fundera över nästa resa. Troligen i slutet av nästa sommar eller tidig september. Maui+Oahu får det nog bli då :)

Missa inte Kauai vad ni än gör, håller den ön klart högre än Oahu.

Jag tycker alla öar har sin charm. Vi reser för det mesta till en ö + Oahu och fördelar tiden jämt mellan öarna.

Nu senast Big Island + Ohau och innan dess var det Kauai + Ohau. På så sätt kan man få många upplevelser på samma semester inklusive lite storstad med shopping och god mat (och storstadsstress i trafiken). Nästa gång blir det troligen Maui + Ohau.

Hawaii är helt enkelt det ultimata resmålet ;)

Jag och en vän åker till Hawaii över nyår. Landar 29 december och åker hem 3 januari. Kommer endast vara i Honolulu (Oahu) och däromkring (känns som en överdrift att försöka åka till en annan ö under den korta tiden vi är där) och undrar egentligen om ni vana Hawaii-resenärer (vi har aldrig vart där) har några tips? Vad borde man göra? Någon utflykt? Bar/Restaurang? Kanske tips på nyårsfirande? Allt som går att göra är vi på!

Mmmm åker ni direkt från Sverige eller har ni stop overs på vägen dit? Skälet till min fråga: Jetlag. Ni kommer, om ni åker direkt, få vissa utmaningar med sömn och nätter. Se till att ha frukt och något mera ätbart på rummet, det är väl det viktigaste. För när ni vaknar vid 1-2 på natten, så kommer ni vara hungriga som vargar.....

Kanske inte det tips du avsåg få - men 11h / 12h tidszonsbyte känns...

Det kommer vara tokigt mycket folk just över nyår så förbered er på köer till de flesta matställen om det inte går att boka bord (vilket är ganska ovanligt). Alternativet är att äta tidigt (vilket kan passa i mönstret om ni är trötta) eller sent.

Bra (och ganska dyra) restauranger som man kan boka bord på (sök på nätet)
BLT Steak
Hy's Steak House
NOBU
flera hotell har bra restauranger jag inte kommer ihåg namnet på - de finaste finns på Halekulani hotel

Bra kedjerestauranger
Yard House
Cheesecake Factory (enorma köer)
Hardrock
etc...

Utflykter
Pearl Harbor
Diamon Head
Åka runt ön med turistbuss - sevärt om man inte har bil själv

Njuta på stranden

Vi är ju där ett fåtal nätter och kommer ha bytt tidzon med 11/12 timmar så det kommer bli en push. Men vi tänker all-in. Tack för tipsen ovan. Har ni någon idé om hur man bör fira nyår? :)

Toppen