Jannes skrev:Jag har ingen tro att VDn för ett bolag i CH11 ska ta tid ur dagen för att svara på mina petitesser. Sen att han svarade på andras frågor,
eller gav ordet vidare ifall någon annan lämpades bättre för att svaraunder Diamond-eventet i höstas tycker jag är ungefär så mycket man kan förvänta sig. Han stod även på minglet och svarade på frågor.Däremot tror jag du missförstått tyngden av EB Guldkortet, som är nåt du med dina AMEX och MC kort får nästan utan att flyga. Det finns en orsak till att folk säger att guldkort får man ut Corn Flakes-paket, etc.Att ditt första inlägg på forumet är en rörigt formaterad kavalkad av klagomål som antingen inte är SAS fel alls, eller saknar så mycket kontext att det inte går att ta ställning till det alls. Till exempel; talade du personligen med Anko när han nobbade dig, ringde du hans privata nummer eller mejlade du honom?Att du hade en dålig reseupplevelse (ja, check-in och bagagehantering är del av det) är ju tråkigt, men som andra poängterar så låter det som dålig personal på outstation (du nämnde aldrig var check-in kaoset skedde), som kanske bär SAS logga på kavajen men är anställd hos någon annan. Och det är knappast en fråga om att man ”slutat bry sig om lojala kunder” utan helt enkelt dålig tur med dåligt utbildad personal. Såklart illa och värt att rapportera, men lite rimlighet på dramat kan man ha.Och till slut detta med WIFI. Det har rapporterats några år nu och jag har bevittnat det själv ett 20-tal gånger att man flyger ett plan med WIFI-boxen på taket men ändå inget internet ombord. Det är såklart beklagligt och vi har inte heller fått någon officiell förklaring varför. Men du säger att på din A350 flygning så fungerade WIFI 2 av 12 timmar. Så vad är det du säger, SAS stängde av det för de slutat bry sig om sina lojala kunder? Istället för att det kanske var solvindar som stör satellitkontakten, eller man flög över ett område där det inte finns satellittäckning (t.ex. pga av att man måste runda Ryssland?).Så ifall jag missat trådens innebörd, och majoriteten av forumets andra medlemmar också, kanske det är dags för en introspektion? Och att hänga upp sig på ett lättsamt skämt som ”Hang Up And Call Anko” är att ta detta forum lite för allvarligt.Klicka för att utvidga...