Har SAS slutat bry sig om sina lojala kunder? Senaste tiden har följande hänt:
1. SEB har höjt årsavgiften på SAS EuroBonus Mastercard Premium med drygt 50% på mindre än två år. Enligt SAS beror det på att högre räntekostnader för den räntefria första månaden och de höjda marknadsräntorna (dock har man inte höjt avgiften på de kort som inte är knutna till lojalitetsprogram). Enligt SEB är det på grund av dyrare kostnader att driva bonusprogrammet, på frågan om vad kostnadsökningarna beror på vill man inte kommentera. Om man inte flyger så mycket är ju AMEX och MC räddningen så man vet att man kommer få ha kvar dessa kunder, kunden är ju mer eller mindre inlåst.
2. Guldservice för EBG medlemmar hänvisar numera bara vidare, ingen vidare service.
3. På min senaste resa så fallerade SAS med att i stort sett allt som är förenat med förmåner man har som guldmedlem, som prioriterad checkin, där man skapade tre köer till en disk och till övriga hade man sex diskar öppna, så de icke-prioriterade blev prioriterade. Man lyckades inte hålla ordning på dessa tre köer utan folk blev förbannade och trängdes. Man lyckades inte förklara om fast track fanns tillgängligt, detta gjorde att jag inte hann med loungbesök, internet på flyget fungerade inte, bagaget på Arlanda, som var prioriterat kom sist. När man klarar beklaga dem men ersätter inte då jag inte betalt för tjänster de erbjuder till sina EBG och EBD kunder.
På en direkt fråga till Anko van der Werff så hänvisar han till en svensk vice president som bara beklagar.
Om man varit lojal under flera år och är nära Life time EBG, ska man bara skita i det, med Skyteam blir det ju troligen betydligt sämre. Har SAS helt gett upp och försöker suga ut det sista över sina lojala kunder? Jag känner inte alls igen detta beteende sedan tidigare, man var mån om sina kunder.
Troligen satsar jag på annat *Aliance bolag i fortsättningen, SAS suger! Är det bara jag som har dylika erfarenheter? Själv tror jag SAS snart är ett minne blott
1. SEB har höjt årsavgiften på SAS EuroBonus Mastercard Premium med drygt 50% på mindre än två år. Enligt SAS beror det på att högre räntekostnader för den räntefria första månaden och de höjda marknadsräntorna (dock har man inte höjt avgiften på de kort som inte är knutna till lojalitetsprogram). Enligt SEB är det på grund av dyrare kostnader att driva bonusprogrammet, på frågan om vad kostnadsökningarna beror på vill man inte kommentera. Om man inte flyger så mycket är ju AMEX och MC räddningen så man vet att man kommer få ha kvar dessa kunder, kunden är ju mer eller mindre inlåst.
2. Guldservice för EBG medlemmar hänvisar numera bara vidare, ingen vidare service.
3. På min senaste resa så fallerade SAS med att i stort sett allt som är förenat med förmåner man har som guldmedlem, som prioriterad checkin, där man skapade tre köer till en disk och till övriga hade man sex diskar öppna, så de icke-prioriterade blev prioriterade. Man lyckades inte hålla ordning på dessa tre köer utan folk blev förbannade och trängdes. Man lyckades inte förklara om fast track fanns tillgängligt, detta gjorde att jag inte hann med loungbesök, internet på flyget fungerade inte, bagaget på Arlanda, som var prioriterat kom sist. När man klarar beklaga dem men ersätter inte då jag inte betalt för tjänster de erbjuder till sina EBG och EBD kunder.
På en direkt fråga till Anko van der Werff så hänvisar han till en svensk vice president som bara beklagar.
Om man varit lojal under flera år och är nära Life time EBG, ska man bara skita i det, med Skyteam blir det ju troligen betydligt sämre. Har SAS helt gett upp och försöker suga ut det sista över sina lojala kunder? Jag känner inte alls igen detta beteende sedan tidigare, man var mån om sina kunder.
Troligen satsar jag på annat *Aliance bolag i fortsättningen, SAS suger! Är det bara jag som har dylika erfarenheter? Själv tror jag SAS snart är ett minne blott