Senaste nytt

Har SAS slutat bry sig om lojala kunder?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Janne44

Ny medlem
Att hålla på och kontakta VD på börsnoterade/stora bolag är ett otyg. Kundklagomål hanteras lämpligen av avdelning dedikerade till detta och VD kan sköta sina arbetsuppgifter istället för att svara på mail till folk som inte fått information om fast track och oprioriterat bagage.

Skulle mängden klagomål bli väldigt omfattanfe så kommer det ge genomslag och upp på VD-agendan.
Det är ju helt självvalt och självförvållat. Tar man bort kontaktmöjligheter till kundtjänst och försämrar service försvinner ju inte klagomålen, och kunder blir bara förbannade. Det är väl ett typexempel på hur man tar död på ett företag.

Många, typisk svenskar bryr sig inte och vågar inte stå upp, aha jag fick inte det jag blivit lovad, ok ingen ide att klaga ... du verkar vara en av dem man kan lova guld och gröna skogar till men bara accepterar att det var en bluff.
 

Janne44

Ny medlem
På min senaste resa med SAS tycker jag dom presenterade bättre än nånsin! App som funkar utmärkt, snabb check in och bagdrop, fast track, nytt utökat utbud av varm mat i loungen och i kabinen fick jag som EBG välja dryck först. Enda tråkiga nu är att alla nya A320neo inte har wifi än.

Allt runtomkring med kreditkorten osv har ju egentligen inte direkt med flygbolaget SAS att göra utan med aktiebolaget Eurobonus, och det kan man inte dömma SAS för.

Och har dina vänner testat Skyteam med SAS som medlem än? Nej, ingen har det. Mycket kommer bli annorlunda med Skyteam för oss nordeuropabor när SAS går med och det går inte att jämföra med hur det är idag.
På resan jag hänvisar till hade man A350 med internet, men fungerade två av tolv timmar.

Eurobonus är helägt bolag av SAS koncernen, man väljer en sån bolagsstruktur av flera själ, som att man vill skydda tillgångar, skattetekniska effekter etc för koncerns bästa. CEO är koncernledare och ansvar även för dessa bolag. Men så klart inte lätt att känna till SAS egen personal känner inte till sina egna dotterbolag, jag fick informera SAS guldservice om SAS Ground Service, som sköter incheckningar och bagage hantering om att dem finns och har avtal med andra flygbolag. De hade inte hört talas om det bolaget. Lufthansa och Singapore Airlines informerade mig.

Skyteam har ett antal medlemmar med flygrutter redan idag, jämför *Aliance med Skyteam får du en känsla av skillnaden. Det är ju heller inget SAS har förnekat, man har sagt att det kommer bli mindre flygrutter, speciellt österut. Sen har du ju rätt i att man inte vet förrän det är i kraft, men att man skulle få med sig massa med nya bolag in till Skyteam från andra allianser innan SAS kommer med tvivlar jag på. Enligt SAS vide vd jobbar man med att få in fler flygbolag i Skyteam under senare delen av året då man redan själva ser svagheter öster ut. Dessa kommer inte bli väldigt stora fördelar då de stora bra bolagen är med *Aliance. Man kan drömma och hoppas, jag väljer att leva i verkligheten.
 

Hachans

Medlem
Varför väljer du inte bara ett annat bolag om du är så missnöjd?

Jag var inte nöjd och bytte min huvudsakliga allians till Skyteam och har inte ångrat det för en dag. Flyger fortfarande SAS när det är vettigt alternativ.

Sen tror jag du överskattar din betydelse som guldkund. Framförallt när du mailar VD.
 

TP12

Medlem
Det är ju helt självvalt och självförvållat. Tar man bort kontaktmöjligheter till kundtjänst och försämrar service försvinner ju inte klagomålen, och kunder blir bara förbannade. Det är väl ett typexempel på hur man tar död på ett företag.

Många, typisk svenskar bryr sig inte och vågar inte stå upp, aha jag fick inte det jag blivit lovad, ok ingen ide att klaga ... du verkar vara en av dem man kan lova guld och gröna skogar till men bara accepterar att det var en bluff.
Ja då måste det vara. Bara för jag inte skulle kontakta Toyotas VD när värmen i bilen inte funkar så betyder det precis det som du skriver i sista stycket. Det är en rimlig tolkning, absolut.

Vet inte på vilket sätt du har blivit svartlistad av SAS-kundtjänst men de svarar när jag ringer åtminstone.
 
Det är ju helt självvalt och självförvållat. Tar man bort kontaktmöjligheter till kundtjänst och försämrar service försvinner ju inte klagomålen, och kunder blir bara förbannade. Det är väl ett typexempel på hur man tar död på ett företag.

Många, typisk svenskar bryr sig inte och vågar inte stå upp, aha jag fick inte det jag blivit lovad, ok ingen ide att klaga ... du verkar vara en av dem man kan lova guld och gröna skogar till men bara accepterar att det var en bluff.
i min app har jag en ganska stor knapp som det står ”call” på, och då ringer jag till customer support.

På hemsidan så finns det både ”chatta med oss” och ”ring oss”.

Så på vilket sätt tycker du att SAS har tagit bort kontaktmöjligheterna till kundtjänst? Kanske du har otur när du letar, men det känns ju som det är svårare att leta upp VDns kontaktuppgifter än att gå in på ”hjälp och support” på hemsidan.
 

LarsCph

Medlem
i min app har jag en ganska stor knapp som det står ”call” på, och då ringer jag till customer support.

På hemsidan så finns det både ”chatta med oss” och ”ring oss”.

Så på vilket sätt tycker du att SAS har tagit bort kontaktmöjligheterna till kundtjänst? Kanske du har otur när du letar, men det känns ju som det är svårare att leta upp VDns kontaktuppgifter än att gå in på ”hjälp och support” på hemsidan.

Jag tycker faktisk att chat funktionen funkar utmärkt och har fått kompetent hjälp där.
 
Om det är kö till den enda priodisken, och det finns sex lediga ickepriodiskar, så går jag till någon av dem. När jag tänker efter, så inser jag att kollar efter prio/fast track först efter jag har sett att det är kö. Annars går jag bara till en ledig, vilken som helst. :)
 

mha321

Medlem
Om det är kö till den enda priodisken, och det finns sex lediga ickepriodiskar, så går jag till någon av dem. När jag tänker efter, så inser jag att kollar efter prio/fast track först efter jag har sett att det är kö. Annars går jag bara till en ledig, vilken som helst. :)
Funkar ganska bra vid incheck på Arlanda iaf. Däremot gömmer de ju undan så man inte kan se när det är längre kö till FastTrack än till vanliga security. Detta var ofta ett irritationsmoment i gamla securityn tycker jag, men i nya är det såpass snabbt att det inte är ett problem. Och det är ju ett swedavia snsvsr, och inte sas, de har ju inte egen FastTrack på Arlanda.
 

mha321

Medlem
Sen tror jag du överskattar din betydelse som guldkund. Framförallt när du mailar VD.
Det är lätt att förväxla Guld med Pandion. En hel del förväxlar även Silver med Pandion när de först får det. Men med tanke på hur lätt det är att få Guld och hur många det finns, så är det rätt begränsad prioritet man kan gå i den typen av tjänster där det sitter en person på andra sidan (typ kundtjänst) och inte bara en "du kommer igenom automat spärren till FastTrack".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen