Senaste nytt

Har SAS slutat bjuda på vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
3 flygningar till statistiken:
Arn - hel med kf: fick kaffe och ett glas vatten ur 50cl flaska, inga sura miner!
Hel-Arn med kf(ny crew): engelsktalande stolsgranne erbjöds köpa 50cl vatten och gjorde så. Jag drack endast kaffe

Arn - MMX med sk: kaffe igen, denna stolsgranne erbjöds endast flaska och nekade, nästa flygvärdinna som kom ville dock bjuda han på nånting för att han hade varit snäll och bytt säte(och tog min seatblock!) :(
Han tog en flaska vatten :)

Något jag noterade var dock att i utropet sa de att man kunde få öl/vin i plus!
Är det också ändrat inrikes? Sist fick jag endast köpa öl i plus!

Sist jag flög plus inrikes var december, vid 16-snåret och då var det endast alkofritt som ingick! MMX-Arn !

December, vet du hur länge sen det är!!! SAS har ju förnyat sitt koncept sedan dess. Har du sovit under en sten? Hehe

SAS Cafésortiment.

Klockan 11 är det tydligen, edit!

December, vet du hur länge sen det är!!! SAS har ju förnyat sitt koncept sedan dess. Har du sovit under en sten? Hehe

SAS Cafésortiment.

Klockan 11 är det tydligen, edit!

Haha!
Det har jag inte missat, men alkohol gratis trodde jag hade med svensk lagstiftning att göra. Det är ju pga den alkohol inte får serveras innan 11.

Får ta och åka plus nästa resa och se hur många öl jag hinner dricka!:)

Haha!
Det har jag inte missat, men alkohol gratis trodde jag hade med svensk lagstiftning att göra. Det är ju pga den alkohol inte får serveras innan 11.

Får ta och åka plus nästa resa och se hur många öl jag hinner dricka!:)

Eller nu blev jag faktiskt osäker på mig själv, har bara tagit alkolhaltiga drycker på icke inrikeslinjer hmm..

Nä, det stämmer, öl och vin är gratis i Plus sedan revideringen av utbudet. Det där med lagstiftningen gick nog att gå förbi, bra förändring SAS!!

Flög SK414 ikväll (CPH-ARN) i SAS Plus. Bad att få (hutlösa) två flaskor vatten. Fick svaret av den svenska flygvärdinnan "räcker det inte med en"? Även livet i Plus är hårt.

Flög SK414 ikväll (CPH-ARN) i SAS Plus. Bad att få (hutlösa) två flaskor vatten. Fick svaret av den svenska flygvärdinnan "räcker det inte med en"? Även livet i Plus är hårt.

Oskönt! Riktigt oskönt..... Dock neka det inte mig 2st gott och blandat för någon vecka sedan men påpekade att det endast var 25 gram i dem....

Fyra veckor sedan: vatten serverades till alla som så önskade från en stor pet flaska.

Två veckor sedan: blev erbjuden att köpa en flaska vatten. Bad om ett glas, som serverades motvilligt och fylldes till mindre än hälften från en 0,5l flaska.

I dag: fick direkt ett glas som fylldes till brädden från en 0,5l flaska.

Johan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen