Senaste nytt

Har Ni problem med att få in poängen

Jag tillhör kategorin som ALLTID får vänta minst 4-5 dagar innan poäng från enkla inrikesflygningar (och självklart även från longhaul) trillar in.
Ironiskt nog så kommer t ex Uniteds flighter som jag krediterar till Eurobonus in dagen efter. Det är nåt galet med staten Danmark....

Jag tillhör kategorin som ALLTID får vänta minst 4-5 dagar innan poäng från enkla inrikesflygningar (och självklart även från longhaul) trillar in.
Ironiskt nog så kommer t ex Uniteds flighter som jag krediterar till Eurobonus in dagen efter. Det är nåt galet med staten Danmark....

Instämmer. Testade buy on board för poäng för första gången idag och köpte en muffins för 500 p mellan ARN och OSL. Ironiskt var denna poängtransaktion oerhört effektiv och poängen drogs samma dag från kontot, medan krediteringen för flighterna alltid tar 4-5 dagar numera...

Tiden det tar att få sina poäng verkar variera väldigt mycket. Till exempel:

• Lufthansa BGO-FRA-GRU 17 april: tog ca fyra veckor innan jag fick mina poäng
  • Lufthansa GIG-FRA-BGO 12 april: två dagar
  • SAS ARN-OSL-BGO 22 april: tre dagar
  • Lufthansa BGO-FRA-GIG 24 april: Hann nästan inte landa innan poängen var registrerade :)
Intressant att Lufthansa-poängen registrerades snabbare än SAS-flygningen. Dock var det SAS som skötte incheckningen i BGO.

Förra veckans resa (alla med SK-nummer på SK-flighter):

ARN-OSL - 2 dagar webincheck
OSL-MUC - 2 dagar webincheck
MUC-CPH - 3 dagar LH-automat
CPH-ARN - 2 dagar SK boarding agent (bytte flyg)

Problemet är detsamma då man använder andra star alliance kort och SAS sköter incheckning/och eller flygningen! Med LH, Swiss och Turkish så kommer poängen 1-2 dagar senare men då SAS är inblandade tar det veckor ibland månader.

Min senaste resa med SAS ARN-LHR-ARN

ARN-LHR: Poängen inne dagen efter
LHR-ARN: Poängen inne 2 dagar efter

Poängen har i princip alltid kommit klockrent inom en vecka vad gäller flyg generellt och inom 3 dagar med SAS, endast en gång har jag varit tvungen att retroregga på alla år..

Mvh
/NotRyan

Normalt tar poängen ca 2 - 5 arbetsdagar, flyger nästan uteslutande SK GOT - ARN. Hade en period för nått år sen då det strulade ganska mycket men det sista har det funkat rätt bra. Största problemen under min tid som Eurobonus medlem har varit när man levlar då SAS verkar ha en förkärlek för att inte bara använda EB-nummer utan även prefix, EBB, EBS och EBG

Då börjar det närma sig hemresa från Brasilien, reser imorgon eftermiddag Aracaju-(Gol)-Rio de Janeiro-(LH)-Frankfurt-(LH)-Bergen.

Någon som har erfarenheter med boardingkort som printas ut vid online check in när det gäller poängregistering av Lufthansaflighter til EB?

Det är Gol som sköter incheckningen i Aracaju, och det skulle inte överraska mig om de klantar till det så att det blir strul med poängregistrering. För det första är de inte i *A (eller någon allians överhuvudtaget), för det andra så är boardingkorten man får på flygplatsen här av patetisk kvalitet, skrivet på "kvittopapper". Har et par timmars väntetid i Rio, så jag kanske kan få nytt boardingkort där. Eller går det lika fint med ett som jag printar ut själv?

Toppen