Senaste nytt

Har Ni problem med att få in poängen

Då börjar det närma sig hemresa från Brasilien, reser imorgon eftermiddag Aracaju-(Gol)-Rio de Janeiro-(LH)-Frankfurt-(LH)-Bergen.

Någon som har erfarenheter med boardingkort som printas ut vid online check in när det gäller poängregistering av Lufthansaflighter til EB?

Det är Gol som sköter incheckningen i Aracaju, och det skulle inte överraska mig om de klantar till det så att det blir strul med poängregistrering. För det första är de inte i *A (eller någon allians överhuvudtaget), för det andra så är boardingkorten man får på flygplatsen här av patetisk kvalitet, skrivet på "kvittopapper". Har et par timmars väntetid i Rio, så jag kanske kan få nytt boardingkort där. Eller går det lika fint med ett som jag printar ut själv?

Hvis bare der står billetnummer - det plejer der at gøre på print-selv, så burde du være sikker. Gem gerne den .pdf med boardingkortet.
 

ELOS

Medlem
Hej!

Hos United är det vanligt att de tror att SK prefix är SA och att det därmed blir fel ex. SAEBGXXXXXXXXXX
Det säkraste är att checka in via Uniteds APP och själv registrera bonuskortet. Då får man bekräftelse på att det står SKEBGXXXXXXXX
 

ELOS

Medlem
Kan vi Forum chefen göra en intervju med SAS IT avdelning och ställa dessa frågor så vi vet varför det tar tid att få kreditering på sitt konto?
 

Randy Marsh

Medlem
Tack för alla svar! Dock ser det ut som att jag får pröva mig med de usla boardingpassen från Aracaju, eller få nya på GIG. Online incheckning vägrar fungera för mig, tydligen något strul med Lufthansa-systemet som kanske beror på segmentet som flygs av Gol. Jag kan säkert få ett digitalt boardingpass på mobilen, men det är helt uteslutet eftersom det då kan bli mer eller mindre omöjligt att efterregistrera.
 

aldrighemma

Medlem
Det här med sen poäng registrering börjar bli riktigt irriterande, perioder med många resor på kort tid blir det jobbigt att pricka av kontoutdraget mot egna anteckningar då poängen trillar in väldigt oregelbundet. Det konstiga är att jag konsekvent fått partner poäng registrerade 2 dagar efter flygning, medans SAS egna flygningar dyker upp TIDIGAST 4-5 dagar efter genomförd aktivitet. Sparar dom data på hålremsor tro? Det skulle i alla fall förklara varför ibland poäng försvinner då hålremsan trasslar in sig i kontorsstolen :)
 

NotRyan

Medlem
Såja, då var gårdagkvällens Aten-Arlanda inne på kontot, nu väntar jag bara på Arlanda-Aten, också från igår... Men den dyker väl upp i morgon..

eb.jpg
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Såja, då var gårdagkvällens Aten-Arlanda inne på kontot, nu väntar jag bara på Arlanda-Aten, också från igår... Men den dyker väl upp i morgon..

Vissa verkar ha specialkonton hos EB som registrerar snabbare än andra. ;) För mig tar det alltid 4-7 dagar minst. :)
 

rob74

Medlem
Väntar fortfarande på 5k poäng för MLA-ARN som jag flög i tisdags. Söndag idag och inga poäng i sikte än. Däremot har jag fått poängen för sista benet, ARN-KRN...
Vill ha - blir ju EBD på det! ;)
 
Toppen