Jag har bara haft problem en gång. Det var poängen för hemresan från Chicago i februari. Mitt EuroBonus-nummer stod inte med på mitt boardingkort så jag frågade i loungen om det var något problem. Han kunde inte se att mitt nummer fanns inlagt, så han bad om ett medlemskort för att kunna korrigera det. Allt var frid och fröjd. Trodde jag...
Efter ungefär en vecka började jag inse att han inte lyckades lägga in mitt nummer korrekt och efter 14 dagar bekräftas det när jag inte kan efterregistrera poängen heller. Jag fick ett felmeddelande att jag hade registrerat mina poäng på ett annat bonusprogram!?
Jag började med att chatta med SAS, men de hade ingen aning och kunde inte se något fel. Istället bad de mig ringa, vilket jag gjorde. Efter ett tag återkom killen jag pratade med. Han hade en förklaring. Det var så att killen i loungen hade lagt in mitt bonusnummer med SA som prefix. Han lovade att det skulle fixa det direkt. Men nu har det gått ungefär en vecka och inget har hänt ännu.
Lite segt när det är poäng jag behöver för en bokning. Men den som väntar på något gott!