Senaste nytt

Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS?

JAONHA

Medlem
Hur kan jag påverka pointof sale när jag ringer till Tallin?
I den länkade artikeln står det
Alternatively you can also call and book these tickets, but you may have to explicitly tell the agent that you found the availability using a different country (presumably they have to change PoS in their system).
 

Matore

Medlem
Någon gång när jag ringt så har dom gjort en abrovink med att först ta businessplatsen för att sedan se first-platsen som jag sett på awardfares och som dom inte sett i momentet innan.
Intressant, hur menar du ”först ta business platsen sen..” Vad säger jag till Tallin? :)
 

Senator

Moderator
Tråden skapades med fråga om det var Lufthansa och Lufthansagruppen som var "boven i dramat" men empiriska bevis från tråden lutar väl mer att problemen ligger hos SAS? Ni som har letat Thai, ANA, United eller andra bolag vad upplever ni? Matchar inventory där?
 

Matore

Medlem
Det verkar fortfarande vara high chaparall även mellan vad Tallin och SAS vanliga kundtjänst ser. SAS ser O klass FRA-BOG, men Tallin gör inte det. Även när man dubbelringer igen så det handlar inte om att platserna är slutsålda. Vad tusan beror det här på?
 

graphite

Medlem
SAS ser O klass FRA-BOG, men Tallin gör inte det. Även när man dubbelringer igen så det handlar inte om att platserna är slutsålda. Vad tusan beror det här på?
Den tråkiga förklaringsmodellen är ju att det kan vara någon system-glitch eller så. En mera smaskig konspirationsteori kan ju vara att SAS (eller AMEX?) tycker att vi med CT har blivit för många och för duktiga, och att det blir för dyrt. (Detta är t. ex. första hösten som AMEX själva administrerar den stora norska kundgruppen. Kanske nya kalkyler gjorts.)

Fast det förstås, vanliga kundtjänsten ser heller inte många Biz/First-platser den "borde" se enligt United o EF.

Ni som har letat Thai, ANA, United eller andra bolag vad upplever ni? Matchar inventory där?
Gjorde ett stickprov, FRA-HND 24 dec med NH204 visar en F-plats för både United och SAS kundtjänst. FRA-PEK 24 dec på på CA966 och CA932 visar hos United 2 F-platser vardera, medan SAS ser 1 F-plats totalt.
 
Toppen