Senaste nytt

Har du fått tofflor i SAS Business eller inte fått? Rapportera gärna

De flesta människor kan inte ens skilja mellan champagne/cava/sekt/prosecco osv utan märkning på flaskan, men vissa låter det som om världen går under när flygbolag X inte serverar champagne utan bara sparkling wine.
Word. Jag kan tycka att ett gott mousserande kan vara nog så bra även om det är från "fel" region. Sedan finns det s.k kännare som tagit fel på ett sodastreamat vitt :D

[/OT]

"Underbart" ursäkta men denna tråd upplever jag som mest patetisk.
Över 2000 BC medlemmar har följt en tråd om tofflor eller ej i businessclass. Som frequent flyer kan jag tycka att vi på BC har angelägnare frågor att lyfta fram. Och som Johanna skriver, är väl bara att ta med sig hotelltofflorna. För det är väl ingen B C medlem som bor så simpelt att tofflor/morgonrock inte i går i hotellbokningen :oops:
Ser fram emot kritiska svar/kommentarer från alla
stackars toffeltörstande BC medlemmar.....

Men hallå! Det här är väl ändå ett "nördforum"? Det är precis sådana här saker jag förväntar mig att hitta här, liksom allt det andra. Det nyttiga, det informativa, det galna, ja i princip så som det är. :)

Över 2000 BC medlemmar har följt en tråd om tofflor eller ej i businessclass. Som frequent flyer kan jag tycka att vi på BC har angelägnare frågor att lyfta fram. Och som Johanna skriver, är väl bara att ta med sig hotelltofflorna. För det är väl ingen B C medlem som bor så simpelt att tofflor/morgonrock inte i går i hotellbokningen :oops:

Vad jag menar är att jag fullständigt älskar bredden på forumet. Högt och lågt...
Undrar jag hur jag enklast tar mig mellan flygplatserna Narita och Handeda så kan jag räkna med att den infon finns att söka här. Vill jag ha tips på hur jag bäst claimar ersättning för en flygförsening så hittar jag även det här. Likaså kan jag med stor säkerhet få svar på hurvida min nästa longhaul-resa med SAS kommer trafikeras med LAN-kärran eller ej.
Eftersom jag ännu inte har fått tag på något EBG kan jag genom det här forumet bli ingästad av någon annan i loungen etc.
Undrar jag om ett visst hotell serverar Nutella till frukost så är den samlade kunskapen här så stor att jag vet att jag kan få svar på det, bara genom att använda sökfunktionen.
Nu kan jag alltså även få veta (nåja...) om jag kommer få tofflor på mina nästa flight i C med SAS till [insert valfri destination].
Skulle jag mot förmodan inte kunna hitta en tråd som behandlar hurvida mitt nästa hotell har badrumsartikklar på bulk eller i engånsstorlek så kan jag alltid starta en tråd om det här.
DET gör att jag tycker det här forumet är underbart.

Så länge det inte är du som betalar för serverutrymmet så kan jag inte se varför det ska behöva störa dig att det inte bara är livsviktiga saker som diskuteras här.

Inget att förvånas över, det finns ju tom de som startat trådar om den eländiga drycken Campari (oj det var visst du som gjort det ;) )
Har Campari utgått ur SAS sortiment? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag fick tofflor på CPH-NRT i April. I övrigt har jag aldrig sett till dessa på SAS och det inkluderar 10+ flighter på HKG i Business.

Jag fick idag 11 par tofflor på min flight med ANA från Tokyo. Jag misstänker att det var kompensation för uteblivna tofflor på tidigare SAS-flighter -- som en form av Star Alliance-utjämning!

ANA-tofflorna är mycket bättre än de papperstunna SAS-tofflorna :)
Det var faktiskt ett par år sedan jag fick ett par SAS-tofflor tror jag (men jag har inte flugit så mycket på asien under den tiden). Men får man även där 11st så kanske man kan trava dem på varandra? :)

Toppen