Senaste nytt

Har du fått tofflor i SAS Business eller inte fått? Rapportera gärna

D

Deleted member 4140

Guest
Betalar man 20-30000 för t o r business så tycker man att ett par tofflor för 50kr inte borde vara något problem men tydligen så är det de..
 

dala

Medlem
Ställde frågan om tofflor till crew (i C) när jag flög CPH - MIA med SAS i förra veckan. Fick till svar att tofflor finns bara på Asienrutterna.
 
Nån som kan lägga upp en bild på tofflorna ? Mina Hilton tofflor börjar bli utslitna :)
Det finns svarta också! Detta var i går på Hong Kong till Arlanda:
1AdoMig.jpg


Fick både tur och retur Hong Kong denna vecka, men INTE från Miami till Köpenhamn (eller var det Oslo?) i början av november.
 

ulagun

Medlem
Alltså det här forumet är ju underbart.

Jag ser framför mig hur tråden växer till 14-15 sidor och någon kreativ själ sätter samman en lista på vilka flighter som högst sannolikt ger tofflor, samt vilka man ska hålla sig borta från om dessa tofflor är viktigt för en.

Kommer vi även få se "Joels toffellåda"?
"Underbart" ursäkta men denna tråd upplever jag som mest patetisk.
Över 2000 BC medlemmar har följt en tråd om tofflor eller ej i businessclass. Som frequent flyer kan jag tycka att vi på BC har angelägnare frågor att lyfta fram. Och som Johanna skriver, är väl bara att ta med sig hotelltofflorna. För det är väl ingen B C medlem som bor så simpelt att tofflor/morgonrock inte i går i hotellbokningen :oops:
Ser fram emot kritiska svar/kommentarer från alla
stackars toffeltörstande BC medlemmar.....
 

Dr. Miles

Expert
Ställde frågan om tofflor till crew (i C) när jag flög CPH - MIA med SAS i förra veckan. Fick till svar att tofflor finns bara på Asienrutterna.
Även flygvärdinnan på min flight sa samma sak. Endast på Asienlinjerna.
När jag sa till henne att man inte alltid får tofflorna på Asienlinjerna skakade hon huvudet...
 

NotRyan

Medlem
"Underbart" ursäkta men denna tråd upplever jag som mest patetisk.
Över 2000 BC medlemmar har följt en tråd om tofflor eller ej i businessclass. Som frequent flyer kan jag tycka att vi på BC har angelägnare frågor att lyfta fram. Och som Johanna skriver, är väl bara att ta med sig hotelltofflorna. För det är väl ingen B C medlem som bor så simpelt att tofflor/morgonrock inte i går i hotellbokningen :oops:
Ser fram emot kritiska svar/kommentarer från alla
stackars toffeltörstande BC medlemmar.....
Då kan man fråga sig om man måste vara så allvarlig hela tiden? :)

Den här tråden ser jag mest som kul. Ungefär som fredagstråden :D
 

Dr. Miles

Expert
"Underbart" ursäkta men denna tråd upplever jag som mest patetisk.
Över 2000 BC medlemmar har följt en tråd om tofflor eller ej i businessclass. Som frequent flyer kan jag tycka att vi på BC har angelägnare frågor att lyfta fram.
Jag som inte brukar att champagne eller andra alkoholdrycker kan jag tycka likadant om diskussion om champagne / sparkling wine ombord.

De flesta människor kan inte ens skilja mellan champagne/cava/sekt/prosecco osv utan märkning på flaskan, men vissa låter det som om världen går under när flygbolag X inte serverar champagne utan bara sparkling wine.
Och som Johanna skriver, är väl bara att ta med sig hotelltofflorna. För det är väl ingen B C medlem som bor så simpelt att tofflor/morgonrock inte i går i hotellbokningen :oops:
Varför?
Måste man bo på ett riktigt fint hotell om man är BusinessClass medlem? Sedan när har det kommit sådant krav?
 
Toppen