Väntar fortfarande på en avbokning som gjordes i början på april. Som jämförelse blev ett Norwegian-flyg inställt och vi fick mail om det i onsdag, begärde återbetalning vilket vi idag fredag hade fått in på Amex... På den punkten har SAS något att lära sig från Norwegian...
Leta upp ditt mejl/sms med info om datum Flighten blev inställd?Uppföljning: Ringde SAS nu för att se status. De påstår att min flight blev inställd senare än jag bokade av min flight, och att jag därmed inte har rätt till mer än skatterna tillbaka. Jag är övertygad om att jag bokade av flighten eftersom den fanns med på en lista av flighter som var inställda - men det är inget jag har tillgång till nu. Vilka möjligheter har jag att följa upp detta?
Det skickas inte alltid ut.Leta upp ditt mejl/sms med info om datum Flighten blev inställd?
Ska man tolka det som att återbetalningarna tar så lång tid pga att medarbetarna sitter på sociala medier i allt för stor utsträckning?Hade en SAS bonusresa med 2-4-1 voucher till EWR i slutet av juli 2020 som avbokades den 24/3. Efter samtal med SAS kundtjänst före sommaren skulle skatterna återbetalas i juni. Ingenting hände. Efter ett nytt samtal i juli lovades det att skatterna skulle återbetalas senast under augusti. Inga skatter återbetalades. Har inte gjort en stor sak av det eftersom det handlade om strax över 700kr, men i måndags valde jag att på nytt kontakta SAS men via Facebook denna gång. Enligt agenten skulle hon försöka påskynda ärendet hos avdelningen som sköter återbetalningar. Idag dök det upp ett mail om att återbetalning skulle ske inom några dagar![]()