Uppföljning: Ringde SAS nu för att se status. De påstår att min flight blev inställd senare än jag bokade av min flight, och att jag därmed inte har rätt till mer än skatterna tillbaka. Jag är övertygad om att jag bokade av flighten eftersom den fanns med på en lista av flighter som var inställda - men det är inget jag har tillgång till nu. Vilka möjligheter har jag att följa upp detta?
Det måste väl gå att få fram om flighten genomförts eller ej?Men det går ju inte att återskapa på något vettigt sätt (vad jag vet).
Hur brukar det fungera när man har fått en Bonusresa avbokad? Fick i veckan väntat besked om att decembers Japanresa blivit avbokad. När kan jag förvänta mig att de 120k poängen kommer åter till mitt konto? ...skatter etc. Lär dröja, men det är inget problem, poängen behöver jag dock däremot..
Stämmer väl - jag hävdar att de sa att de hade ställt in flighten via deras hemsida den 1 april (eller innan dess - jag avbokade den 1 april), de hävdar att de ställde in den flighten den 8 april. Flighten skulle ha varit 17 april.Jag tolkade det som att SAS hävdar att @Sander avbokat sin resa innan den blev inställd (och således är det ”fare rules” som gäller).
Kan mkt väl ha tolkat fel....![]()
Jag tolkar det som att ni är ense om att flighten ställts in av SAS, men oense om när det skedde och var/hur/om/när det framgick. Då skulle jag hävda precis som det var, det vill säga att det framgick av SAS websida att den var inställd och du då ändrade din bokning. Eftersom flighten faktiskt ej genomförts tycker jag SAS borde ha den största uppförsbacken. De har antagligen lika svårt som du att i efterhand styrka exakt vad en webisda visade vid en historisk tidpunkt men det faktum att flighten faktiskt ställdes är svårt att ducka för.jag hävdar att de sa att de hade ställt in flighten via deras hemsida den 1 april (eller innan dess - jag avbokade den 1 april), de hävdar att de ställde in den flighten den 8 april.
Jag tolkar det som att ni är ense om att flighten ställts in av SAS, men oense om när det skedde och var/hur/om/när det framgick. Då skulle jag hävda precis som det var, det vill säga att det framgick av SAS websida att den var inställd och du då ändrade din bokning. Eftersom flighten faktiskt ej genomförts tycker jag SAS borde ha den största uppförsbacken. De har antagligen lika svårt som du att i efterhand styrka exakt vad en webisda visade vid en historisk tidpunkt men det faktum att flighten faktiskt ställdes är svårt att ducka för.
För kunden är det enligt min uppfattning exakt samma sak om SAS informerar om "att en flight är inställd" eller om "att en flight kommer att bli inställd". Båda formuleringarna talar om för kunden att SAS ej avser att leverera enligt avtal och båda formuleringarna, anser jag, ger kunden exakt samma möjligheter att agera.hävdade man att det inte alls handlade om inställda flyg utan om information om flyg som skulle bli inställda.