Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Kanske en dum fråga, men på en flexibel biljett * där ombokning skett och därefter avbokning - visst är rätt belopp att återfå ursprungligt pris + erlagd fare difference vid ombokningen?


* (SAS plus pro "Helt återbetalningsbar")
 
ARN-MMX bokad 29 okt, skulle rest 6 nov. Avbokad på kvällen 5 nov eftersom jag istället behövde återvända till Storbritannien före karantänen slog till. (Av en ren händelse slapp jag då också att drabbas av de danska mördarvampyrminkarna.) Ett smärre belopp av min Go Smart Q-klass-biljett visade sig vara återbetalningsbart, och krediterades Amex samma dag. Således precis som det ska funka! Se nu bara till att göra samma sak med de som väntar sedan flera månader, kära SAS!
 
Plötsligt händer det... Efter lång väntetid har det plötsligt börja rassla till med meddelanden om återbetalning från SAS. 3 stycken som avbokades i augusti och oktober rasslade in nu inatt

Nu återstår bara att SAS också släpper den EC261 kompensation som jag har begärt efter att de ställde in ett inrikesflyg som absolut inte verkade vara drabbad av Corona och "omständigheter bortom vår kontroll". Men det är ju en annan femma :)
 
Väntar fortfarande på en avbokning som gjordes i början på april. Som jämförelse blev ett Norwegian-flyg inställt och vi fick mail om det i onsdag, begärde återbetalning vilket vi idag fredag hade fått in på Amex... På den punkten har SAS något att lära sig från Norwegian...
 
Väntar fortfarande på en avbokning som gjordes i början på april. Som jämförelse blev ett Norwegian-flyg inställt och vi fick mail om det i onsdag, begärde återbetalning vilket vi idag fredag hade fått in på Amex... På den punkten har SAS något att lära sig från Norwegian...

Uppföljning: Ringde SAS nu för att se status. De påstår att min flight blev inställd senare än jag bokade av min flight, och att jag därmed inte har rätt till mer än skatterna tillbaka. Jag är övertygad om att jag bokade av flighten eftersom den fanns med på en lista av flighter som var inställda - men det är inget jag har tillgång till nu. Vilka möjligheter har jag att följa upp detta?
 
Uppföljning: Ringde SAS nu för att se status. De påstår att min flight blev inställd senare än jag bokade av min flight, och att jag därmed inte har rätt till mer än skatterna tillbaka. Jag är övertygad om att jag bokade av flighten eftersom den fanns med på en lista av flighter som var inställda - men det är inget jag har tillgång till nu. Vilka möjligheter har jag att följa upp detta?
Leta upp ditt mejl/sms med info om datum Flighten blev inställd?
 
Hade en SAS bonusresa med 2-4-1 voucher till EWR i slutet av juli 2020 som avbokades den 24/3. Efter samtal med SAS kundtjänst före sommaren skulle skatterna återbetalas i juni. Ingenting hände. Efter ett nytt samtal i juli lovades det att skatterna skulle återbetalas senast under augusti. Inga skatter återbetalades. Har inte gjort en stor sak av det eftersom det handlade om strax över 700kr, men i måndags valde jag att på nytt kontakta SAS men via Facebook denna gång. Enligt agenten skulle hon försöka påskynda ärendet hos avdelningen som sköter återbetalningar. Idag dök det upp ett mail om att återbetalning skulle ske inom några dagar :)
 
Hade en SAS bonusresa med 2-4-1 voucher till EWR i slutet av juli 2020 som avbokades den 24/3. Efter samtal med SAS kundtjänst före sommaren skulle skatterna återbetalas i juni. Ingenting hände. Efter ett nytt samtal i juli lovades det att skatterna skulle återbetalas senast under augusti. Inga skatter återbetalades. Har inte gjort en stor sak av det eftersom det handlade om strax över 700kr, men i måndags valde jag att på nytt kontakta SAS men via Facebook denna gång. Enligt agenten skulle hon försöka påskynda ärendet hos avdelningen som sköter återbetalningar. Idag dök det upp ett mail om att återbetalning skulle ske inom några dagar :)
Ska man tolka det som att återbetalningarna tar så lång tid pga att medarbetarna sitter på sociala medier i allt för stor utsträckning? ;)
 
Toppen