TomJ
Medlem
Det är fullt tänkbart att många här pratar om varandra. Alla har inte avbokat vid exakt samma tidpunkt och folks resor har varit för olika datum. Om två personer hade en resa bokad till den 25 april, en avbokade den inställda flighten 20 april och den andre skickade in frågan om återbetalning den 28 april - ska SAS ta turordningen efter flightdatum eller efter datum när folk avbokat/ställt sig i återbetalningskön? Jag får uppfattningen att en del pratar om varandra i den här frågan, just för att det är två olika datum som rent tekniskt kan användas för att skapa turordningen.
SAS har väl tydligt hävdat att det är AVBOKNINGSDATUM de går efter. Flightdatum har väl inte varit på tapeten.
Det man möjligen kan diskutera är skillnaden på 1. "avbokningsdatum" (gjort frivilligt av kund på ej redan insställd flight), 2. "datum när flighten cancellerades" (och SAS rimligen borde börja hantera återbetalningarna eftersom DE ställt in och inte "kunden har avbokat") och 3. "datum för begärd återbetalning" (datum när kund tvingats begära återbetalning för en flight som SAS redan ställt in och rimligen borde ha återbetalt direkt).