Homer skrev:Idag 7/5 var beskedet att de "hanterar bokningar fram till 9:e mars" det betyder att det går bakåtför 5 veckor sedan sa de att de hunnit till 10/3.Klicka för att utvidga...
TomJ skrev:Hittills är det alltså ingen som avbokat under kristiden som fått tillbaka pengar för någon resa alls? Första veckan i mars då alltså. (som SAS påstår att de passerat i återbetalningskön)Klicka för att utvidga...
Jag avbokade en bonusresa till Berlin på nätet den 10 mars och fick tillbaka pengarna inom en vecka.Homer skrev:Jodå, jag avbokade en biljett på nätet den 5:e mars och fick tillbaka pengarna efter precis 7 dagarmen inget har skett med de som avbokades på samma sätt den 10-11/3Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Jodå, jag avbokade en Plus Pro biljett på nätet den 5:e mars och fick tillbaka pengarna efter precis 7 dagarmen inget har skett med de som avbokades på samma sätt den 10-11/3Klicka för att utvidga...
Samosaguas skrev:Jag avbokade en bonusresa till Berlin på nätet den 10 mars och fick tillbaka pengarna inom en vecka.Klicka för att utvidga...
igelkotten skrev:Jag avbokade en bonusresa 15 april, och pengar tillbaka foljande dag.SAS - det här har ni gjort bra™! | Sida 217 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Berglund skrev:Det är fullt tänkbart att många här pratar om varandra. Alla har inte avbokat vid exakt samma tidpunkt och folks resor har varit för olika datum. Om två personer hade en resa bokad till den 25 april, en avbokade den inställda flighten 20 april och den andre skickade in frågan om återbetalning den 28 april - ska SAS ta turordningen efter flightdatum eller efter datum när folk avbokat/ställt sig i återbetalningskön? Jag får uppfattningen att en del pratar om varandra i den här frågan, just för att det är två olika datum som rent tekniskt kan användas för att skapa turordningen.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Jag tycker ändå det är lite gulligt att det mail man får från SAS när man avbokar idag fortfarande säger:"Din bokning har avbokats. Vi kommer att behandla återbetalningen till din ursprungliga betalningsmetod inom sju arbetsdagar.
Observera att det beroende på din bank/betalningsleverantör kan ta några dagar innan du kan se återbetalningen på ditt konto."Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Värt att nämna är att min vän fick idag tillbaka pengarna för en bokning för han och hans familj till Kina som var i SAS Business för 3 pers. Totalt 52 000SEK återbetalat och avbokningen gjordes 2 mars, det var SAS som då ställde in avgångarna i bokningen.Klicka för att utvidga...
Tim Karlsson skrev:Tycker mig inte se något om avbokningarna som gjorts utav sas och då den vouchern ni har fått tillbaka 4-2-1 är det en voucher som egentligen har gått ut som ni får tillbaka eller får ni tillbaka en som egentligen har året ut på sig?Har en resa 24/5 om cirka två veckor till PEK med SAS, har inte fått någon info än om att planet är inställt. Har dock en voucher som har gått ut vid årskiftet som man gärna vill få tillbaka isf.Klicka för att utvidga...
Du har helt rätt. Skall bli intressant att prata med SAS imorgon. De hävdar ju med en dåres envishet att de tar alla återbetalningar i tur och ordning. När jag vid tidigare samtal med SAS sagt att jag vet folk som avbokat 1 månad efter mig och fått pengar så säger kundtjänst att det kan inte stämma. Skall bli kul att höra hur de försöker förklara hur jag kan ha fått pengar för en avbokning i maj medan avbokningarna i mars fortfarande inte hänt något med.TomJ skrev:Men det stämmer ju faktiskt.Avbokade en poängresa den 6 maj. Poäng kom in direkt. Pengar kom nu idag den 8 maj.Så det verkar som de håller på pengar/poäng lite random på bokningar under en viss period.Klicka för att utvidga...