Bokade du av den senaste resan via hemsidan, eller ringde du?Avbokade en resa i måndags och fick pengarna dagen efter. Men har fortfarande tre avbokningar som jag gjorde i mars-april som jag inte fått pengar för.
Bokade du av den senaste resan via hemsidan, eller ringde du?Avbokade en resa i måndags och fick pengarna dagen efter. Men har fortfarande tre avbokningar som jag gjorde i mars-april som jag inte fått pengar för.
Via hemsidan.Bokade du av den senaste resan via hemsidan, eller ringde du?
Om vi skall ta och kasta in lite mer ved i brasan
Återbetalning från SAS: Det här säger flygbolaget | Aftonbladet
Mvh
Hets![]()
Tillgångar? Du får skulden återbetald i utgångna chokladbollar.Efter att ha väntat på återbetalning i en och en halv månad och fått noll besked från SAS tröttnade jag och vände mig till Kronofogden med ett betalningsföreläggande mot SAS. Det är inte jättemycket pengar men om jag vore skyldiga SAS pengar har jag svårt att tro att de nöjt sig med ett besked från min sida i stil med "Jag vet att jag är mer än en månad sen med betalningen men jag lovar - jag betalar när jag hinner med. Vilket kanske är nästa månad.".
Nu visar det sig att SAS inte svarar Kronofogden heller... Det innebär att efter 14 dagar så meddelar Kronofogden automatiskt ett utslag som fastslår att SAS är skyldiga mig yrkat belopp varefter fogden gör en utmätning av SAS tillgångar. Sorgligt.
Återkoppla gärna om detta!Efter att ha väntat på återbetalning i en och en halv månad och fått noll besked från SAS tröttnade jag och vände mig till Kronofogden med ett betalningsföreläggande mot SAS. Det är inte jättemycket pengar men om jag vore skyldiga SAS pengar har jag svårt att tro att de nöjt sig med ett besked från min sida i stil med "Jag vet att jag är mer än en månad sen med betalningen men jag lovar - jag betalar när jag hinner med. Vilket kanske är nästa månad.".
Nu visar det sig att SAS inte svarar Kronofogden heller... Det innebär att efter 14 dagar så meddelar Kronofogden automatiskt ett utslag som fastslår att SAS är skyldiga mig yrkat belopp varefter fogden gör en utmätning av SAS tillgångar. Sorgligt.
Kan ju sluta som det gjorde för Vueling i Danmark?
Planerad utmätning mot Vueling på Köpenhamns flygplats | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor