Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Avbokade 2st poängresor igår, Mallorca & New York.
Idag 09:02 mail om återbetalning.
Verkar som att awardresorna betalas tillbaka snabbare.

"Vi har idag återbetalt avbeställd resa med bokningsreferens xxxx
Beloppet återbetalas till samma kortnummer som användes vid köp av resa. Det tar normalt 3-5 arbetsdagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto."

Slog en signal till SAS kundtjänst då jag är lite nyfiken hur det går med återbetalningen av en avbokning jag gjorde för 8 veckor sedan. Idag (18/5) säger kundtjänst att de är på avbokningar gjorda den 9:e mars. To be continued osv....

• Gilla
Reactions: Gus
Avbokade 2st poängresor igår, Mallorca & New York.
Idag 09:02 mail om återbetalning.
Verkar som att awardresorna betalas tillbaka snabbare.

"Vi har idag återbetalt avbeställd resa med bokningsreferens xxxx
Beloppet återbetalas till samma kortnummer som användes vid köp av resa. Det tar normalt 3-5 arbetsdagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto."
Verkar vara lite huller om buller med det också. Har avbokat fem awardresor under mars till maj. Har fått pengar för en som jag avbokade i april och en i förra veckan. men väntar på två från mars och en från början av maj.

SAS avbokade min 2-4-1 resa till LA alltså bara till, retur är kvar den 3/6, hur det nu ska fungera. :) är få vänta ett tag på att få återbetalning plus voucher tebax.

Det är bara att boka av nu , poängresor kan man ju boka av utan avgift, jag har själv bokat av 3 poäng resor i närtid poäng kom tillbaka omgående och skatter etc inom 48 timmar, en resa hade jag en 2-4-1 voucher och den kom tillbaka direkt.

9-10:e har de sagt i över en månad, vad hände då som gjorde att de blev en sådan anhopning ?
Kanske det var då som de fattade beslut om att hålla på pengarna så länge som möjligt.

Den 12/3 införs strikta inreseregler till USA
Den 15/3 SAS lägger största delen av verksamheten på is

9-10:e har de sagt i över en månad, vad hände då som gjorde att de blev en sådan anhopning ?
Kanske det var då som de fattade beslut om att hålla på pengarna så länge som möjligt.

9/3 var väl den första stora batchen med 2000 inställda avgångar, om man söker bak i lite mediaarkiv.

Så det var nog en kombination av att man såg cashflow-branten framför sig (och därmed mycket väl kan slagit i lite extra bromsar), och att de faktiskt antal återbetalningar som hamnade på listan kraftidg ökade på mycket kort tid.

Den 29 april när jag prata med SAS sa de 8 mars. Då sa dem att räkna med 2 veckor per vecka de jobbar igenom. Nu har de gått 3 veckor och jag ser fortfarande ingen återbetalning hos mig för avbokning 15 mars. Har suttit lugnt i båten men man blir lite irriterad på att de går så långsamt för vissa men andra får tillbaka på några dagar för de bokat av senare.

Toppen