Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Comfort Hotel Kista
Nätter: 1
Bokat: Dubbel Standard
Fick: Dubbel Standard, två sängar
Status: Platinum
Receptionist beklagade och sa de försökt uppgradera mig. Men de inte kunde uppgradera, pga. att jag hade hund med mig. De rummen som man fick ha hund med sig i högre rumsklass var upptagna, om jag förstod det rätt. Men var ingen större fara.

Hotell: Nordic Light Stockholm
Nätter: 2
Bokat: Dubbel Superior, för 1520 kr per natt som kändes rätt billigt (kanske var någon kampanjpris)
Fick: Svit
Status: Gold
Riktigt fint rum. Extra badrum med badkar. Morgonrockar, en nattlinne, tofflor, badsalt och liten present till frun som fyller år. 3 olika spel inklusive schack. Kanske är det för att jag bad om rum med badkar och nämnde fruns födelsedag att vi fick en tvåstegsuppgradering, trots sportlov, även i Köpenhamn, och att andra kvällen är Alla Hjärtans och de är kanske rätt fullbokad.
Men här kom fördelen med Strawberry kortet som gör Gold status hur lätt som helst. Har 3 av 8 år mot lifetime och kanske kommer att stanna kvar tills dess. Men det blir absolut titt på andra hotell och kedjor så fort man når 30 nätter (dvs 6) på ett år.

Hotell: Home Hotel Aurora (Tromsö)
Nätter: 4 / 3
Bokat: Dubbel Standard
Fick: Junior svit / Superior dubbel
Status: Platinum

Bästa värde jag har lyckats med på en poängbokning: 4200-4500kr/natt för 20.000p/natt. Hysteriska priser vintersäsong i Tromsö numera. Direktflyg till alla större europeiska flygplatser. Stället är dock inte värd 4500kr/natt. För det priset är standarden, frukosten och maten ett skämt. 65000 poäng kvar att bo för tills året är slut.

Har hänt att jag fått 2 chokladpraliner med vid check in senaste tiden

Attachments

• Screenshot_20250319_123617_Gallery.jpg
    Screenshot_20250319_123617_Gallery.jpg
    {memory} MB · Visningar: 79
Strawberry är oftast generösa med uppgraderingar trots borttagning av garanterad uppgradering för platinum. En del uppgraderar en nivå redan vid bokningen och en del följer de nya reglerna strikt. Oftast vid incheckning blir det svit om ledigt. Jag blir uppgraderat i 99% av mina stays. Jag bor ca 120 nätter på Strawberry hotell runt om i landet på ett år.

Strawberry är oftast generösa med uppgraderingar trots borttagning av garanterad uppgradering för platinum. En del uppgraderar en nivå redan vid bokningen och en del följer de nya reglerna strikt. Oftast vid incheckning blir det svit om ledigt. Jag blir uppgraderat i 99% av mina stays. Jag bor ca 120 nätter på Strawberry hotell runt om i landet på ett år.
Till exempel?

Toppen