Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Svante H

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Sign, Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Standard rum
Fick: Svit
Status: Guld

Hade rejäl tur, hade mailat på förhand och efterfrågat badkar och blev uppgraderad till Superior. Därefter hade jag mailat på nytt om uppgradering (och betala) för Deluxe men fick snabbt svar att de löser uppgraderingen gratis även här.

I appen såg jag däremot endast Superior Double så hade aning att den andra inte blivit gjord. Väl vid hotellet så såg receptionisten att jag endast hade fått ett Superior rum men efter visat mejlen så lovade hon att fixa.

Tyvärr var Deluxe rummen slut så hon ursäktade sig skämtsamt och frågade om en Svit skulle passa bättre.

Bra bemötande!

Benz

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Oslo
Bokat: Standard dubbelrum (Poäng)
Fick: Deluxe-rum
Status: Guld

Frågade vid incheckning och fick då veta att bokningen uppgraderats. Rätt trevligt hörnrum men ganska mycket oljud från spårvagnen som åker förbi.

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Sea U Helsingborg
Bokat: Standard dubbelrum (Poäng)
Fick: Superior-rum
Status: Platinum

Det första agenten säger vid incheck är att jag har blivit uppgraderad. Och det är ju sant, men skillanden mellan ett standard och ett superior är 1 extra kvm och en "balkong" varifrån man kan se havet om man har lång hals.

På det här hotellet är det deluxe-rum som är värda något, och det var länge sedan jag fick ett sådant i uppgradering. Hotellet är dock fullbokat idag. Hittills har jag bara hört danska talas, så de har inte haft några svårigheter att sälja deluxe rum och sviter gissar jag. Och med nya reglerna får man som platinum ju ta vad som finns vid incheckning.

Last edited:

Lukas2

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Arlanda
Bokat: Standard dubbel
Fick: Superior dubbel

Bokade tidigt i våras till Happy Dog-eventet, över nyår. Bokade standard men såg att direkt ändrades det till Superior i appen.

hotell.comfort stenpiren gbg
nätter2 1-3 jan. bonusnätter
bokat standard dubbelrum
fick standard dubbelrum
status guld
övriga noteringar frågade om uppgradering de kunde sträcka sig till standard med utsikt mot vattnet alla högre kategorier fullt. konstigt var fyra personer vid
frukost.drack en unik öl på kvällen. fanns bara där i hela sverige stordalen ale 105kr för 33cl.ganskadyrt när man kom från majorna och druckit50cl falcon för
38kr.
IMG_00004_BURST20250103140345_11zon.jpg

micke

Medlem
hotell.comfort stenpiren gbg
nätter2 1-3 jan. bonusnätter
bokat standard dubbelrum
fick standard dubbelrum
status guld
övriga noteringar frågade om uppgradering de kunde sträcka sig till standard med utsikt mot vattnet alla högre kategorier fullt. konstigt var fyra personer vid
frukost.drack en unik öl på kvällen. fanns bara där i hela sverige stordalen ale 105kr för 33cl.ganskadyrt när man kom från majorna och druckit50cl falcon för
38kr. Visa bifogad bild 161381
Inte konstigt att Stordalen garvar med tanke på det priset för ölen.

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort hotel Västerås
Bokat: Compact Dubbel
Fick: Standard dubbel
Mailade att jag skulle ha hunden med mig och i svaret så skrev hon att hon lagt in uppgradering. Så var ju alltid något. :D

Toppen