Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Quality The Mill (Malmö)
Nätter: 1
Bokat: Superior Dubbel (award)
Fick: Familjerum, handikappanpassat
Status: Platinum

Fick rum långt ner i huset (i motsats till önskemålet som ligger i min profil). Familjerummen är handikappanpassade så det finns vissa ytor som bara är tomma. Dvs spatiöst men inte direkt ombonat. Rummen har iaf fördelen att det finns en bäddsoffa så det går att sitta där lite avskilt om tex någon annan redan har gått och lagt sig. Känns inte som en uppgradering jämfört med look&feel på superior som ligger på gavlarna med förnster i flera väderstreck.

Eftersom superior är 50% dyrare än standardrum när man bokar award är troligen det smartaste att boka standard på the mill.

Fick rum långt ner i huset (i motsats till önskemålet som ligger i min profil). Familjerummen är handikappanpassade så det finns vissa ytor som bara är tomma. Dvs spatiöst men inte direkt ombonat. Rummen har iaf fördelen att det finns en bäddsoffa så det går att sitta där lite avskilt om tex någon annan redan har gått och lagt sig. Känns inte som en uppgradering jämfört med look&feel på superior som ligger på gavlarna med förnster i flera väderstreck.

Eftersom superior är 50% dyrare än standardrum när man bokar award är troligen det smartaste att boka standard på the mill.
Kunde du ha insisterat på att behålla ursprunglig bokning?

Man vet ju inte vad man fått för rum förrän man öppnar dörren...

Det var inget stort problem för mig, definitivt inte tillräckligt för att åka ner till receptionen och förhandla.

Jag valde superior för att kanske ha chans på svit-uppgradering. Har hänt 2 ggr förr. Och för att jag bränner gamla poäng. Så det var mina skäl även om "the smart money" är på standard rum.

Intressant. Bodde två nätter award just där förra helgen och hade bokat precis som du, Superior Dubbel (2 nätter, status Platinum). Vi fick exakt det som bokats, men det var ett fint gavelrum på plan 12 så inget att klaga på även om det inte var en uppgradering. Hörde att hotellet var väldigt fullbokat under helgen, om det nu spelar in.

Hotell: Clarion hotell Umeå
Nätter: 2
Bokat: Paket med mat 1 natt, spa-paket med bubbel och choklad natt 2. Båda nätterna dubbelrum
Fick: Standard, dubbelrum

Fick ingen uppgradering, frågade inte heller.

Hotell: Comfort Arlanda
Bokat: Standard dubbelrum poängnatt
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Gold

Syntes i appen att vi var uppgraderade så kunde checka in i appen och använda mobilen som nyckel. Slapp därmed att stå i kö till incheckning.

Hotell: Weaver i gbg
Nätter: 2
Bokat: Mecenat rum
Fick: Top floor med terrass, enda rummet med denna layout

20250331_211554.jpg
20250331_211603.jpg

Toppen