Joakim H skrev:Radisson Blu Waterfront Stockholm.Bokat Standardrum. Fick Superior vån 12.Varvid mitt säkringsskåp gick då Jag kommer upp i över 30 nätter, nästa vecka. Ett samtal med ansvariga som bad om ursäkt och bedyrade att alla businessclass rum var bokade. Fick omgående in Nespressomaskin, morgonrockar och vad Jag så önskade.Checkade in 15:e och checkar ut den 27:e.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Svårt att se hur du kan vara missnöjd med en uppgradering?Känns lite skumt att du gör en stor scen av något som du inte har rätt till?Inte alltid jag får Businessclass rum när jag bokar heller. Inget o sura över direktKlicka för att utvidga...
Joakim H skrev:Surar inte heller men bor man hela månaden på hotellet vill man ju ha kaffemaskin, morgonrock mm vilket Jag fick.Klagar man ej, händer inget. Fick detta tips av en hotelldirektör.Klicka för att utvidga...
Elias skrev:Njaaa, desto längre vistelse desto lägre chans till enbart hotellprograms status uppgradering skulle jag säga.Påstående två så finns det inga generella "regler" pga att en "hotelldirektör" påstår så. På olika hotell/kedjor fungerar det olika. Jag har blivit uppgraderad till alla olika former av rum och sviter innan ankomst utan och efterfrågat detta samt efter och påpekat alternativt efterfrågat pga många olika anledningar.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Svårt att se hur du kan vara missnöjd med en uppgradering?Känns lite skumt att du gör en stor scen av något som du inte har rätt till?Inte alltid jag får Businessclass rum när jag bokar heller. Inget o sura över direktKlicka för att utvidga...
Min uppfattning är att det skiljer sig väldigt mellan olika hotell. På en del är det verkligen bara kaffet. På andra är det stötte rum och tex bättre arbetsbord/plats.adhoc76 skrev:+1 på den och en följdfråga. Vad är det egentligen för skillnad på Businessclass-rum och standard? Om man bortser från Nespressoapparaten så har jag aldrig tyckt det varit nåt märkvärdigt. Skillnaden har varit så obetydlig att jag frågar mig vad det är för skillnad s a s på pappret så jag lägger märke till det nästa gång.Klicka för att utvidga...