Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Surar inte heller men bor man hela månaden på hotellet vill man ju ha kaffemaskin, morgonrock mm vilket Jag fick :).

Klagar man ej, händer inget. Fick detta tips av en hotelldirektör.

Njaaa, desto längre vistelse desto lägre chans till enbart hotellprograms status uppgradering skulle jag säga.
Påstående två så finns det inga generella "regler" pga att en "hotelldirektör" påstår så. På olika hotell/kedjor fungerar det olika. Jag har blivit uppgraderad till alla olika former av rum och sviter innan ankomst utan och efterfrågat detta samt efter och påpekat alternativt efterfrågat pga många olika anledningar.

Njaaa, desto längre vistelse desto lägre chans till enbart hotellprograms status uppgradering skulle jag säga.
Påstående två så finns det inga generella "regler" pga att en "hotelldirektör" påstår så. På olika hotell/kedjor fungerar det olika. Jag har blivit uppgraderad till alla olika former av rum och sviter innan ankomst utan och efterfrågat detta samt efter och påpekat alternativt efterfrågat pga många olika anledningar.

Klart det inte finns generella "regler". Handlar väl snarare om Goodwill. Nog om detta nu. Får se vad som händer när Jag dunkar upp i Diamond.

Tack för kommentarer och åsikter

Svårt att se hur du kan vara missnöjd med en uppgradering?
Känns lite skumt att du gör en stor scen av något som du inte har rätt till?
Inte alltid jag får Businessclass rum när jag bokar heller. Inget o sura över direkt :)

+1 på den och en följdfråga. Vad är det egentligen för skillnad på Businessclass-rum och standard? Om man bortser från Nespressoapparaten så har jag aldrig tyckt det varit nåt märkvärdigt. Skillnaden har varit så obetydlig att jag frågar mig vad det är för skillnad s a s på pappret så jag lägger märke till det nästa gång.

+1 på den och en följdfråga. Vad är det egentligen för skillnad på Businessclass-rum och standard? Om man bortser från Nespressoapparaten så har jag aldrig tyckt det varit nåt märkvärdigt. Skillnaden har varit så obetydlig att jag frågar mig vad det är för skillnad s a s på pappret så jag lägger märke till det nästa gång.
Min uppfattning är att det skiljer sig väldigt mellan olika hotell. På en del är det verkligen bara kaffet. På andra är det stötte rum och tex bättre arbetsbord/plats.

Radisson Blu Gdansk
2 vistelser. 1 natt/vistelse. Båda bokade med poäng.
Status: CCG
Bokade: Billigaste möjliga rum.
Fick: Business Class svit. Dock plockade dom bort den i rummet ingående frukosten.

Fick välkomstgåva i form av chokladpraliner mm. vid andra vistelsen.

3cbd9981d162734cc8e8953473d1e3cd.jpg
db09b0e7037ab51eef913d7914bec4c4.jpg
089a4452e915247ef52a2a6a0943577c.jpg
e8cf23aa6c84e3364c97ee07815aab1f.jpg
1125db5ef01f7023afc3c2842e2e1427.jpg

Radisson Blu Waterfront Sthlm
Bokat: Standardrum
Fick: Business Class

Dock så tog dom bort frukosten som brukar ingå i Business Class rummen, hävdade ny policy och det var inget hon kunde göra sade hon.. Får kämpa väl kämpa vidare mot Platinum.

Radisson Blu Royal Viking Stockholm.

Bokat standardrum.

Fick Business class room.

Dock ingen välkomstpresent eller kort eller nämnt vid incheckning. :mad:

Förra vändan på Waterfront, efter mitt säkringsskåp gick (Jerixon);) så fick Jag/Vi även ett nytt välkomstkort och godsaker när min hustru kom upp över helgen.

Waterfront blir mitt val i Stockholm, alla dagar i veckan. Vänlighet och bra frukost m.m.

34 nätter detta året:)

Radisson Radisson Blu Viking Stockholm 3/5-4/5
Bokat: Standardrum
Fick: Superior room

Fick två flaskor vatten samt ett stort geléhallon. I övrigt ingen recognition.

Radisson Radisson Blu Trondheim
Bokat: superiorrum
Fick: Junior Suite

Fick även två flaskor vatten och någon märkligt bakverk i rosa och vitt i en liten påse. I övrigt ingen recognition och personalen verkade inte ens veta vilket rum jag egentligen fått när jag frågade.

Toppen