Hade 2 bokningar i helgen på Radisson Blu Astoria i Vilnius.
Första natten var cash+points och de två andra nätterna var 2-4-1, billigaste rummet i båda bokningarna.
Vid checkin får jag veta att jag blivit uppgraderad till en svit och itne bara "room with a better view" som man annars brukar få. La inte så mycket värde vid ordet svit. Upp på 5e våningen och bort i korridoren, går förbi några businessclass rum till mitt rum som är uppmärkt med SUITE.
Mycket riktigt hade jag fått hörnsviten på 5e våningen med balkong i två väderstreck, stort "vardagsrum", badrum med toa, samt ytterligare en separat toa. Det var bara att tacka och ta emot för denna uppgradering, inte helt fel med utsikt över torget i gamla delarna av stan.
Blev ännu bättre när jag bad om att få checka ut lite senare om det var möjligt, fick följdfrågan "hur sent vill du checka ut" och svarade att jag gärna stannade så länge som möjligt i och med att jag skulle till flygplatsen vid 19-tiden ungefär. Svaret blev då "Du kan checka ut när du känner för det". Hela denna vistelse blev grymt bra är väl det minsta man kan säga!