Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Blev inte, och ville uttryckligen inte bli, uppgraderad på förra veckans boende på Radisson Blu Arlandia då jag bokat ett familjerum med Park-and-fly. Personligt välkomstbrev och choklad fanns på rummet. Park-and-fly är ett prisvärt alternativ till Arlandas övriga parkeringsmöjligheter.

Radisson BLU Zürich. Bokat billigaste med poäng/pengar. Uppgraderad till Business class rum med utsikt över flygplatsen.

Körde en rövare i Orlando. Hade bokat Radisson Resort Orlando. Fick ett automatiserat mail ifrån direktören där han hälsade mig välkommen, han skrev även att han stod till tjänst med alla tänkbara frågor / problem.

Jag svarade på mailet trevligt, nämnde att jag var CCG och att jag skulle uppskatta en uppgradering om det var möjligt. 10 minuter senare mailar frontmanagern och välkomnar mig och undrar om en svit i huvudbyggnaden mot poolen fungerar..

Taccckkkar, vid incheckningen märktes tydligt att jag blev vip:ad. Tjejen såg på noteringen att högsta hönset var inblandad.
Fick flaska vin och choklad till rummet.
Hade för övrigt betalat 53 dollar för rummet så det var en bra uppgradering.
Dock var det ett skithotell med massa WT, men vi bara badade efter Disney och sov där.

Polaren som inte mailade och som också är CCG fick det han betalat för och samma vi

Radisson Brunei. Bokat billigaste award-rummet och blev uppgraderad ett snäpp till deluxe-rum. Vatten och frukt på rummet. Fick också ett slags visitkort med namn, poängsaldo(!), status och vilka förmåner jag är berättigad till. Känns mycket transparent och korrekt.

Man kan också köpa frukost (10000 poäng) flygplatstransfer och middagsbuffé för poäng enligt ett anslag i receptionen. Bra värde om man har en slatt poäng som skvalpar på kontot.

Radisson Blu Royal Dublin. Bokat billigaste rum med 2-4-1 och blev uppgraderad till BC-rum inkl frukost för två. Jordgubbar och muffins på rummet.

Radisson blu Scandinavia Köpenhamn. Rum på 21:a våningen med utsikt mot stan och vattnet.
Fick checka in redan vid klockan 10:30. Välkomstgåva när jag kom tillbaka sen kväll i form av choklad och juice.
CCG.

Hade 2 bokningar i helgen på Radisson Blu Astoria i Vilnius.
Första natten var cash+points och de två andra nätterna var 2-4-1, billigaste rummet i båda bokningarna.

Vid checkin får jag veta att jag blivit uppgraderad till en svit och itne bara "room with a better view" som man annars brukar få. La inte så mycket värde vid ordet svit. Upp på 5e våningen och bort i korridoren, går förbi några businessclass rum till mitt rum som är uppmärkt med SUITE.
Mycket riktigt hade jag fått hörnsviten på 5e våningen med balkong i två väderstreck, stort "vardagsrum", badrum med toa, samt ytterligare en separat toa. Det var bara att tacka och ta emot för denna uppgradering, inte helt fel med utsikt över torget i gamla delarna av stan.

Blev ännu bättre när jag bad om att få checka ut lite senare om det var möjligt, fick följdfrågan "hur sent vill du checka ut" och svarade att jag gärna stannade så länge som möjligt i och med att jag skulle till flygplatsen vid 19-tiden ungefär. Svaret blev då "Du kan checka ut när du känner för det". Hela denna vistelse blev grymt bra är väl det minsta man kan säga!

Incheckad på Radisson Blu Arlanda med familjen, hade blivit "lovad" ett familjerum efter lite samtal med frontdesk över mailen tidigare i somras. Blev dock ett Business class rum med bäddsoffa för barnen efter lite strul vid incheckningen samt att jag fick parkeringen gratis. Väl bemött tyckte jag :)

Mycket trevligt bemötande på Radisson Blu Marina i Åbo. Bokat två rum via ett kryssningspaket på Viking, men slängde in mitt CCG på chans vid incheckning ändå. Fick inga poäng (så klart), men uppgradering samt två rum bredvid varandra, rabatt på frukosten samt att vi fick loss rummen redan 0800 på morgonen - vilket var riktigt trevligt, och lite oväntat. Mycket nöjd.

Uppgraderad från standard till BC rum på Radisson Blue Park i Aten idag - lite slitet hotell dock.
OT: För övrigt mycket trevlig dansk besättning på SK 777 hit idag som verkligen uppmärksammande EBD i GO

Toppen