Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Scandinavia Köpenhamn och Plaza Oslo denna vecka, båda från billigaste till Business. Mycket sällan jag inte fick uppgradering som CCG, och om CCC tror jag aldrig det hänt.

Incheckad på Radisson O'hare. Uppgraderad till ett BC rum och en liten påse med vatten och snacks väntade på oss i receptionen.

Radisson Freehold, lite enklare hotel. Billigaste rummet och fick något lite större, vatten och choklad på rummet.
Dock så ville de att jag skulle fylla i adress och kontaktuppgifter. Då surnade jonten och påpekade att det måste de väl se på min profil? Då tror jag poletten trillade ner och det blev lite fjäskande och massa prat om hur viktig jag var som kund osv....
Enklare pool som grabben gillade

Uppgraderad till Superior-rum på Radisson Uleåborg innan incheckning. Har fått väldigt bra service av en front desk manager på mailen. Anländer ikväll.

BC-rum på Radisson i Aten förra veckan. Har dessutom inte fått betala ännu... Försökte lämna fram mitt kort vid utcheckning, men då sade de att det inte behövdes (!). Detta på en ej garanterad bokning där de inte bad om kort vid incheckning heller.

New York, Radisson Martinique.
Trots en otrolig insats av mig vid incheckning så blev det bara ytterst lite bättre. Jag körde på hyfsat hårt och frågade vilka förmåner CCG fick, lounge tillgång, frukost, uppgraderat rum osv. Proffsigt men lite avsnäsning så frukost får bara CCC, och det var jag ju inte enligt datorn..... Lounge kommenterade han inte, uppgraderat rum hade jag fått så han, men jag kunde få drink vouchers.. Fick 2 st....
Väl på rummet, choklad, vatten, men om detta var ett uppgraderat rum så veti fan hur dåligt det jag bokade var.

Polarn också CCG men otroligt mycket mer blygare sa inget fick drink vouchers och ett liknande rum.
Jag har blivit uppgraderad där till rum på våning 3 som var mycket större med NY-mått mätt, stor soffa, dubbelsäng, två badrum etc. på billigaste rate ($149) vid juletid. Jag har också blivit uppgraderad till högre våning (vilket innebär precis ingenting!)... Så det är helt klart roulette där vad gäller omfattningen om eventuell uppgradering. Har även fått breakfast voucher 2/3 stays där som CCG - utan att fråga.

Toppen